افتتاح گازرسانی به جزیره شیف از طریق عبور خط لوله از زیر بستر دریا
افتتاح گازرسانی به جزیره شیف از طریق عبور خط لوله از زیر بستر دریا

ندای استان:فرماندار بوشهر متذکرشد : نباید فراموش کرد که تمامی این خدمات و گاز رسانی به روستاها ثمره ها خون پاک شهدا می باشد و باید از این میراث های گرانبها حفاظت گردد .

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی فرمانداری بوشهر ، جمشیدی فرماندار شهرستان در آیین افتتاح پروژه گاز رسانی به جزیره شیف با حضور فرماندار بوشهر ، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ،مدیر کل گاز استان ،اعضای شورای اسلامی و مردم جزیره شیف با دستور رئیس جمهور به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.
 عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در این آیین ضمن معرفی شهرستان به پیشینه تاریخی بوشهر اشاره کرد و گفت :  این بندر در زمان اوج خود از مراکز عمده تجارت خلیج‌فارس به شمار می‌آمد و تجار بوشهر بخش عمده بازرگانی خلیج‌فارس و اقیانوس هند را برعهده داشتند
ایشان ادامه داد :همچنین به علت موقعیت ویژه این بندر در تجارت و کسب ثروت فراوان، نمایندگی شرکت‌های خارجی و نیز کنسولگری دولت‌های بریتانیا، آلمان و روسیه و امپراتوری عثمانی در این شهر وجود داشتند که ساختمان بعضی از آنها هنوز پابرجاست. 
جمشیدی با بیان اینکه بوشهر یکی‌ از حلقه‌های ‌ارتباطی ‌تمدن‌های ‌شرق ‌و غرب‌ دنیای ‌قدیم ‌بوده ‌است‌ ، افزود : در بوشهر ادیان مختلف درکنار هم زندگی میکردند ، وجود مسجد شیعه و اهل سنت نزدیک به هم و کلیسا و کبیسه  گواه این موضوع و نشنان دهنده تمدن بسیار بالای مردم این دیار است.
وی بیان داشت : در جزیره شیف نیز وحدت میان برادران اهل سنت و شیعه کاملا مشهود است و همه در کنار هم زندگی می کنند.
فرماندار بوشهر با تاکید بر حفظ وحدت کنونی بین شیعه و سنی در بوشهر افزود: وحدت و همدلی جامعه را در مسیر حل مشکلات خود قرار داده و زمینه ایجاد یک جامعه پویا را فراهم می کند.
ایشان افزود :کارهای خوبی در دولت تدبیر و امید در این جزیره شکل گرفته از جمله تکمیل سالن ورزشی ، ایجاد بوستان روستایی،احداث زمین چمن مصنوعی ، حل مشکلات برق و روشنایی و افتتاح خانه بهداشت روستا که این تلاش ها رضایت مردم را در پی داشته است.
فرماندار بوشهر متذکرشد : نباید فراموش کرد که تمامی این خدمات و گاز رسانی به روستاها ثمره ها  خون پاک شهدا می باشد و باید از این میراث های گرانبها حفاظت گردد .
شایان ذکر است همزمان با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان بوشهر به منظور بهره برداری رسمی از پروژه‌های ملی و گازی کشور و نیز افتتاح طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و ۲۴- ۲۲ پارس جنوبی در عسلویه، پروژه گازرسانی به جزیره شیف از طریق عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روشHDD نیز که برای نخستین بار درصنعت گاز کشور صورت گرفته است با دستور رئیس جمهور به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.
گفتنی است جزیره شیف جزیره‌ای ماسه‌ای در شمال بندر بوشهر در منتهی الیه تالاب حله است که از بهم پیوستن آب رودخانه شاپور و دالکی بوجودآمده و در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و در ۶ کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع است. این جزیره از سال ۱۳۸۸ با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد