۴۷ پروژه بهداشت و درمان دراستان افتتاح و اجرا شد
۴۷ پروژه بهداشت و درمان دراستان افتتاح و اجرا شد

ندای استان:همزمان با سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان بوشهر روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۷ طرح بهداشتی و درمانی افتتاح یاعملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ندای استان از ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب درآیین افتتاح وآغاز عملیات اجرایی این پروژه ها در بیمارستان زینبیه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: ۲۶ طرح از این شمار شامل کلینک های تخصصی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مرکز تصویر برداری، اورژانس جاده ای، اقامتگاه پزشکان است که به بهره برداری رسید.
دکتر سعید نمکی افزود: همچنین ۲۱ پروژه نیز شامل مراکز اورژانس جاده ای و شهری، اقامتگاه پزشکان، مراکز جامع سلامت، توسعه بیمارستان ها و مراکز درمانی عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی اضافه کرد: امروز کلینک تخصصی مرحوم دکتر عبدالحسین حاجیانی بیمارستان زینبیه خورموج با زیر بنای ۹۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال که توسط خانواده حاجیانی از خیرین شهر خورموج تامین اعتبار شد، به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: برای ساخت و تجهیز این مراکز بهداشتی و درمانی ۶۰۸ میلیارد ریال شامل ۱۰۰ میلیارد ریال کمک خیران و ۵۰۸ میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده است.
نمکی به خدمات نظام مقدس اسلامی و مقابسه آن با قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در سال ۱۳۵۷ تنها ۳۰ درصد پوشش واکسیناسیون داشتیم اما امروز به ۱۰۰ درصد پوشش واکسیانسیون رسیده است.
وی تاکید کرد: شمار مراکز بهداشتی و درمانی کشور از ۱۰۳۰ مورد در سال ۵۷ به بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت و مرکز رسیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در سال ۵۷ از هر هزار کودک ۱۲۰ نفر در یک سالگی و ۱۷۴ نفر در پنج سالگی فوت می شدند و امروز این آمار به کمتراز ۱ دهم در هزار نفر رسیده است.
نمکی به تعداد دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در سال ۵۷ تنها هشت دانشگاه علوم پزشکی با ۶۰۰ دانشجو داشتیم و امروز به۸۳ دانشگاه دولتی با ۶۱۰۰ دانجشو افزایش یافته است.
نمکی در باره اجرای تحول نظام سلامت گفت: یکی از مهمترین و موفقترین برنامه دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که باعث بهبود وضعیت عدالت در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه درمان، پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه همگانی سلامت و توسعه زیر ساخت های مراکز بهداشتی و درمانی در همه نقاط کشور بویژه نقاط کمتر برخوردار کشور شده است.
وی به در مورد وضعیت دارو در سال ۹۸ اظهارداشت: با تمهیدات انجام شده هیچ مشکل و کمبودی در زمینه دارو در سال آینده نداریم و سعی خواهد شد همه داروهای مورد نیاز بویژه داروی بیماران خاص تامین و در دسترس همه بیماران قرار گیرد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرد.