از ضایع شدن حق دخترشهید تا ضرب وشتم مردم توسط نیروی انتظامی
از ضایع شدن حق دخترشهید تا ضرب وشتم مردم توسط نیروی انتظامی

ندای استان:حجت الاسلام گنجی گفت:همه مسؤولان در جریان این موضوع هستند و الان بیش از یک سال از این موضوع می‌گذرد و متولیان برای رسیدگی به آن امروز و فردا می‌کنند.

به گزارش ندای استان، حجت الاسلام محمد گنجی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر جم، اظهار داشت: در آستانه سال جدید هستیم و امیدواریم در سال ۹۸ همه متحدانه و با همدلی در راستای مصالح کشور حرکت کنیم و کدورت‌ها باید کنار گذاشت و برای تقویت همدلی در جامعه تلاش کرد.

امام جمعه جم افزود: سال جدید با میلاد امام علی(ع) آغاز می‌شود و حتما در روزهای مانده به عید نوروز با توجه به گرانی‌ها و وضعیت اقتصادی حتما به مردم کم درآمد و اقشار ضعیف جامعه توجه شود؛ وضعیت معشیتی مردم رضایت بخش نیست و اکثریت مردم با دشواری زندگی خود را مدیریت می‌کنند.

وی دریافت درجه ذوالفقار سردار سلیمانی از فرماندهی کل قوا را تبریک گفت و با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در دستگاه قضایی باید تغییر و تحولی بزرگ صورت بگیرد و جلوگیری از ظلم و فساد و بی‌عدالتی به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

گنجی با بیان اینکه دستگاه قضایی نباید جولانگاه آدم‌های پولدار باشد تاکید کرد: پرونده‌های فراوانی وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها طولانی شده و انتظار مردم رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها است.

خطیب جمعه جم با بیان اینکه حق یکی از دختران شهید شهرستان جم در دستگاه قضایی ضایع شده، عنوان کرد: همه مسؤولان در جریان این موضوع هستند و الان بیش از یک سال از این موضوع می‌گذرد و متولیان برای رسیدگی به آن امروز و فردا می‌کنند.

وی افزود: در خصوص این پرونده دختر شهید، یکی از شهرداران استان بوشهر طرف مقابل این پرونده است که حق دختر شهید ضایع شده و در این باره با استاندار بوشهر و مدیرکل دادگستری استان بوشهر نیز صحبت کرده‌ایم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی شود.

گنجی با بیان اینکه دستگاه قضایی نبض کشور است و نیروی انتظامی نیز وظیفه سنگینی را بر عهده دارد ابراز کرد: روز گذشته در درگیری که در کنار پل بهرباغ رخ داد برخی سادات شهرستان جم توسط ماموران نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و با فرماندهی انتظامی و دادستان نیز صحبت کرده‌ام و باید موضوع دقیق بررسی و پیگیری شود.

امام جمعه جم با بیان اینکه مردم گرانی‌ها را تحمل می‌کنند اما بی عدالتی و ظلم را تحمل نخواهند کرد افزود: مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع دارند و این موضوع ضرب و شتم سادات در روز گذشته باید بررسی شود و مقصر معرفی شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر بیان کرد: با آمدن رئیس جمهور هم فرودگاه جم راه اندازی نشد و به نظر می‌رسد این فرودگاه برای همیشه تعطیل شود. رئیس جمهور در سفر به استان‌های دیگر پروژه‌های بزرگی را افتتاح می‌کند و انتظار داشتیم برای راه اندازی فرودگاه جم نیز گامی بزرگ بردارد که این کار انجام نشد. بی‌کاری و اشتغال جوانان یکی از موضوعات مهمی است که رئیس جمهوری در استان باید برای رفع مشکلات در این حوزه تلاش کند.

گنجی با اشاره به سخنان شهردار جم در رسانه‌ها، اظهار داشت: برخی سخنان شهردار برای ما مبهم است، کمکی از سوی شهرداری به مصلی تحت عنوان کتابخانه شده که در زمان شورا و شهردار قبل بوده و ۲۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز دفتر امام جمعه هزینه شده که آن هم مربوط به شورا و شهردار سابق بوده اما شهردار فعلی جم آن را به عنوان کمک شهرداری جم طی یکسال گذشته عنوان کرده است.

وی افزود: حرف ما این است که برای آمدن چند خادم امام رضا(ع) به شهرستان جم شهرداری هزینه چهار میلیون تومانی فقط برای خرید کلوچه انجام داده است! شهرداری باید روی فاکتورها و هزینه‌ها دقت کند. شهرداری جم باید در خصوص هزینه‌ها شفاف عمل کند و دغدغه اول استاندار، فرماندار و شهردار باید تکمیل مصلی جمعه باشد، بارها گفته‌ایم اما گوش شنوایی نیست.

منبع:فارس