ندای استان:فرماندار گناوه از تقویت و توسعه راه‌ها در این شهرستان خبر داد و خبر داد و گفت: اتصال گناوه به راه‌آهن خوزستان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ندای استان،سید علی پاک نژاد صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گناوه اظهار داشت: توجه به فرهنگ و ادبیات رسانه‌ها، شهرت رسانه‌ای و جذب مخاطب رمز و راز موفقیت در امور رسانه‌ای است و توجه به اخلاق در حوزه رسانه ضروری است.

وی گفت: رسانه‌ها، فضای مجازی و خبرنگاران شهرستان به میزان زیادی در حل مشکلات و مسائل شهرستان همراه و همگام مسئولان و کمک آنها بوده‌اند.

فرماندار گناوه افزود: شهرستان گناوه در زمینه حضور گسترده و میلیونی مسافران و گردشگران در ایام نوروز قابل قیاس با شهرستان‌های دیگر نیست و این جمعیت نیاز به خدمات ویژه‌ای دارد که خدمات دهی به چنین جمعیتی دشوار و سخت است اما ستاد خدمات سفر شهرستان با تمام توان خود به هموطنان در این ایام خدمات لازم را ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز سال گذشته جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر اقامت و ۵ میلیون مسافر و گردشگر به صورت گذرا در شهرستان داشتیم که این افتخاری برای میزبانی از این مهمانان است.

فرماندار گناوه گفت: از رسانه‌ها و خبرنگاران و فضای مجازی که همواره در معرفی شهرستان همراه و همگام مسئولان بوده‌اند باز هم دعوت می‌شود که همراه و همگام مسئولان در معرفی قابلیت‌ها و داشته‌های شهرستان به سایر هموطنان تلاش کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرستان گناوه گفت: جاده گناوه – میشان از پروژه‌های ملی شهرستان است که چندین سال تعطیل بود و در شهریور ماه سال ۹۵ استارت مجدد این جاده زده شد.

پاک نژاد بیان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های در دستورکار ما در این شهرستان بود که حدود ۵۰ درصد کار آن در حوزه شهرستان گناوه انجام شده و بقیه آن مربوط به استان فارس است.

وی گفت: این جاده یکی از راه‌های ارتباطی استان بوشهر با استان فارس است و باعث کوتاه‌تر شدن مسیر می‌شود که پیگیر اعتبار از حوزه‌های مختلف جهت تکمیل هرچه زودتر آن هستیم.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب گناوه اظهار داشت: امسال در دهه فجر ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد و در دستور کار است که در سال آینده به مجموعه فاضلاب شهرستان اضافه شود و پروژه فاضلاب مسکن مهر نوروز آباد نیز در دستور کار است.

تکمیل فاضلاب شهر گناوه و ریگ

وی گفت: یکی از خواسته‌های مردم در سفر هفته آینده رئیس جمهوری به استان بوشهر طرح تکمیل فاضلاب شهر گناوه و ریگ است که انتظار داریم مصوب شود.

فرماندار گناوه اضافه کرد: تکمیل بزرگراه گناوه – دیلم نیز از پروژه‌های حیاتی و مطالبه‌های بحق مردم بود که در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

پاک نژاد بیان کرد: همواره تلاش شده که با حضور مستقیم در میان مردم مسائل و مشکلات آنها رصد شود و ارتباط با مردم روزانه باشد و روز بخصوصی برای ملاقات مردمی در نظر گرفته نشده بلکه همواره در خدمت مردم هستیم.

وی پیرامون نظارت بر بازار گفت: جلسات ستاد تنظیم بازار این شهرستان به صورت مستمر برگزار می‌شود و امید است که در سال ۹۸ با تدابیر مسئولان که همواره به فکر وضعیت اقتصاد مردم ازجمله کاهش قیمت‌ها هستند شاهد روند نزولی قیمت‌ها و حل مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری در گناوه و با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه در اقصی نقاط کشور به عنوان یک شهرستان گردشگر پذیر و ساحلی شناخته می‌شود گفت: از آنجا که این شهرستان دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌های گوناگون است رویکرد ما در بحث گردشگری جذب سرمایه‌گذار است که چندین جلسه در این زمینه تشکیل و از سرمایه گذاران برای این کار دعوت شده است.

افزایش پرورش آبزیان

وی با اشاره به ظرفیت‌های صید و صیادی و حوضچه‌های پرورش میگو در شهرستان گناوه گفت: در سال ۹۷ علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور حوضچه‌های این شهرستان حدود ۳ برابر سال قبل برداشت میگو داشته است.

وی افزود: در سه سایت پرورش میگوی حله، رود شور جنوبی و ریگ حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی تولید شد که ۳۱ درصد کل برداشت استان را شامل شده است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی دو مورد شهرک شیلاتی و شهرک کشاورزی در دستور کار است که جلسات اقتصاد مقاومتی در این زمینه برگزار شده و سعی ما بر انجام این کار است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های مد نظر برای سال ۹۸ گفت: توسعه تأسیسات بندری و گمرکی در شهرهای گناوه و ریگ، تکمیل جاده‌های مواصلاتی گناوه-گچساران و گناوه – میشان، جاده ساحلی بندر ریگ به گناوه، توسعه امکانات و تأسیسات گردشگری با محوریت گردشگری دریایی با اجرای طرح جزیره گردشگری میرمهنا و ایجاد مناطق گردشگری در جزیره سینه سور و هاله در شهر بندر ریگ با مشارکت بخش خصوصی، جانمایی محل بیمارستان جدید در محدوده شهر به عنوان قطب شمال استان بوشهر، آبرسانی و برق رسانی به مزارع پرورش میگو، تسهیل در صادرات محصولات آبزی، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس، احداث جاده بین مزارع، گازرسانی به مرغداری‌ها، ساماندهی قایق‌های صیادی بدون هویت، ایجاد امکانات در اسکله‌های صیادی گناوه و ریگ، احداث سد چهار روستایی، تمرکززدایی بازار تجاری به دو نقطه دیگر بخشی از پروژه‌ها برای سال آینده است.

احداث آبشیرین کن

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف زمین‌های تل چیتی برای مقاصد گردشگری، احداث آبشیرینکن به منظور تأمین آب از طریق آبشیرین کن‌ها و مقابله با تنش بحران آب، پیگیری دستگاهام آر آی، احداث فرودگاه با محوریت آموزشی و تورهای گردشگری که طرح دیوارکشی آن اجرا شده، برنامه ریزی به منظور مرکز تدارکات و پشتیبانی از جزیره خارک ساماندهی سکونت گاه‌های غیررسمی، نیز برای سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی شهرستان با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه دارای داشته‌های بسیار خوب در زمینه ورزشی است گفت: با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مانند پروژه خوابگاه ورزشکاران و ورزشگاه شماره ۲ گناوه امسال به بهره برداری رسیدند.

وی گفت: در زمینه ورزشی ایجاد پایگاه قهرمانی و احداث چمن‌های مصنوعی و زمین‌های والیبال در روستاها، ایجاد اماکن ورزشی ساحلی و دریایی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار است.

فرماندار گناوه اضافه کرد: زمین سالن چند منظوره ورزشی بانوان شهرستان گناوه از اداره مسکن گرفته شده که امید است با همکاری اداره کل ورزش و جوانان این سالن احداث شود.

احداث پلاژ بانوان

وی پیرامون پلاژ بانوان گفت: اعتباراتی برای احداث پلاژ بانوان در نظر گرفته شد و احداث آن نیز با همکاری بخش خصوصی در برنامه کاری قرار گرفت ولی برخی موانع و مشکلات وجود دارد که سعی ما در رفع این مشکلات است.

فرماندار گناوه با اشاره به احداث راه آهن افزود: پیگیری احداث راه آهن از استان خوزستان به شهرستان گناوه در دستور کار قرار دارد و در این ارتباط جلسه‌ای به اتفاق نماینده مجلس در هندیجان برگزار شد.

در این نشست معاون سیاسی اجتماعی امنیتی و معاون عمرانی فرمانداری گناوه به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مربوط خود پاسخ دادند.

در پایان از خبرنگاران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

منبع:مهر