اقامتگاه بومگردی روستای جاشک دیر بهره برداری شد
اقامتگاه بومگردی روستای جاشک دیر بهره برداری شد

ندای استان: اقامتگاه بومگردی روستای ‘جاشک’ شهرستان دیر استان بوشهر روز چهارشنبه در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، فرماندار دیر در این آیین گفت: یکی از شاخص ترین ظرفیت های توسعه شهرستان، استفاده از قابلیت گردشگری به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است. 
کریم علی حسنی افزود: گنجینه گنبد نمک جاشک موهبتی است که باید ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، از همه ظرفیت آن برای رونق گردشگری و اشتغازایی در روستاها بهره مند شد. 
وی ضمن تقدیر از حضور فعال مردم جاشک جهت مراقبت از گنبد نمکی افزود: جلب مشارکت سمن ها و مردم محلی و استفاده از آنها به عنوان راهنمای گردشگری و ارایه خدمات رفاهی لازم در روستا می تواند به تبدیل این روستا را فاقد نیروی بیکار کند.
بخشدار آبدان نیز گفت: ظرفیت های روستای هدف گردشگری جاشک و پتانسیل گنبد نمکی این روستا می تواند نقش ویژه ای در اشتغالزایی و کاهش بیکاری روستاهای منطقه ایفا کند. 
ابوالحسن گنخکی افزود: امسال بیش از هزار نفر در اقامتگاه های بومگردی روستای جاشک از خدمات اسکان و پذیرایی و نیز راهنمای سفر بهره مند شده اند. 
وی یادآورشد: با توسعه امکانات زیربنایی گردشگری گنبد نمکی جاشک و استقرار امکانات مناسب در این روستا پیش بینی می شود در سال آینده آمار گردشگران به روستا به ۲ برابر افزایش یابد که نقش ویژه ای در زمینه درآمدزایی و رونق اقتصادی روستا ایفا خواهد کرد.
دهیار روستای جاشک نیز با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی جهت احداث اقامتگاه بومگردی جدید روستا افزود: این اقامتگاه جدید شامل امکانات رفاهی و خدماتی لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
احسان احدی افزود: در سال آینده با استفاده از تسهیلات اعطایی به دهیاری ها گسترش امکانات زیرساختی گردشگری در روستا تداوم خواهد یافت.
جاشک از توابع بخش آبدان شهرستان دیر با هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.