استان بوشهر مقام برتر کشور در کاهش تصادفات جاده ای را کسب کرد
استان بوشهر مقام برتر کشور در کاهش تصادفات جاده ای را کسب کرد

ندای استان:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: استان بوشهر در راستای کاهش تصادفات جاده ای (فوتی و جرحی ) طی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای کسب مقام برتر در کشور شد.

به گزارش ندای استان ، الماس گشتاسبی امروز در نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده ای و رفع نقص نقاط پرتصادف و حادثه خیز در محورهای مواصلاتی اظهار داشت: فرهنگسازی، آموزش، بهره‌مندی از فناوری روز دنیا همچنین افزایش ایمنی راه‌ها و خودروها از جمله مواردی است که در کنار تدوین قوانین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در راستای کاهش تصادفات جاده ای (فوتی و جرحی ) طی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای کسب مقام برتر در کشور شد افزود: این رتبه را نشان از همکاری و تعامل همه جانبه بین بخشی و درون سازمانی دستگاه های متولی و مرتبط دانست و می‌بایست در جهت پایداری این جایگاه همچنان تلاش بیشتر کرد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت و ضرورت توجه جدی به کاهش تصادفات گفت: ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌ خیز و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان است و بحث تصادفات از آنجائیکه با مال، جان، روح و روان و امنیت مردم سر و کار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

گشتاسبی سه عامل جاده، انسان و خودرو را از مهم ترین علت های تصادفات رانندگی برشمرد و اضافه کرد: نهادهای مسؤول در جهت  توسعه راه‌ها و اصلاح و رفع موانع موجود و کارشناسی شده  در حوزه عوامل جاده‌ای و در جاده‌های برون شهری نقاط حادثه خیز را شناسایی و در صدد رفع آنها  گام بردارند.

وی اظهار داشت: در کنار اهمیت توسعه بزرگراه‌ها در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بحث ایمنی خودرو و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، فرهنگسازی، آموزش، بهره‌مندی از فناوری روز دنیا همچنین افزایش ایمنی راه‌ها و خودروها از جمله مواردی است که در کنار تدوین قوانین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آمار کشته شدگان داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه مسؤولین ادارات فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها، نماز جماعت و جمعه، استفاده از ظرفیت‌های روحانیت، حقوقدانان و دانشجویان، رسانه‌ها و  صدا و سیما برای آگاهی بخشی به مردم، فرهنگ سازی و کاهش بروز و کنترل عوامل منجر تصادفات نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری‌های علمی از تصادفات اضافه کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط شاهد کاهش تلفات انسانی خواهیم بود.

گشتاسبی بحث بهداشت ترافیک و روان سازی ترافیک درون شهری را مهم دانست و گفت : طرح‌هایی را که در این زمینه مصوب گردیده در اسرع وقت توسط سازمان های مرتبط اجرایی گردد.

وی با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات اخر سال خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی، پزشکی قانونی، اورژانس، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و پلیس راهور و شهرداری و دیگر نهادهای متولی و مرتبط با تمام توان و تلاش مضاعف به مردم خدمت رسانی نمایند کما اینکه در این ایام می‌بایست نیروهای کشیک لازم از قبل مشخص و تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص ارایه هرگونه خدمات به مسافران و گردشگران اندیشیده شود.