۶۰۰ باشگاه کتاب خوانی دردشتی راه اندازی شد
۶۰۰ باشگاه کتاب خوانی دردشتی راه اندازی شد

ندای استان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: تاکنون ۶۰۰ باشگاه کتاب خوانی دراین شهرستان راه اندازی شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، حمید زارعی روز سه شنبه درآیین تجلیل از باشگاه برتر کتاب خوانی دردشتی افزود: در سال جاری درهمه جشنواره هایی که در حوزه کتاب اعم از مروجان، پایتخت و باشگاه ها برگزار شد شهرستان دشتی افتخار آفرین بوده است.
زارعی افزود: توفیقات و افتخارات حاصله نتیجه هم دلی و همراهی دستگاه های مختلف بویژه فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و کتابخانه عمومی است.
وی بیان کرد: پنج باشگاه کتاب خوانی برتر شهرستان در جشنواره کشوری رقابت کردند که باشگاه شکیبا از دبستان قلم۱ به تسهیل گری زینب عالی نژاد در جمع برگزیدگان کشوری قرار گرفت.
شهردار خورموج نیز با تبریک این عنوان بیان کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی فرصت خوبی برای ترغیب مردم به کتاب خواندن یا تبلیغ کتاب‌های خوب و مهم فراهم می‌کنند ولی انگیزه‌ اصلی از به وجود آمدن باشگاه، فراهم کردن زمینه برای بحث، گفت وگو و نقد و تحلیل است.
احمد شیخیانی اضافه کرد: کتاب‌خوان بودن یکی از بهترین ویژگی‌های مردم این منطقه است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتقای این فرهنگ کمک کرده است تا کودکان و نوجوانان این شهر در فضایی آرام و با نشاط کتاب‌خوان شوند.
مدیر آموزش و پرورش دشتی اظهارداشت: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت وگو و استدلال های مهارت دربحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی، عادت دانش آموزان برای مراجعه به کتاب فروشی و کتابخانه ها و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در کارهای گروهی از جمله دستاوردهای باشگاه های کتاب خوانی است.
علی حسینی ادامه داد: حتی اگر بتوانیم دقیقه ای در بالا بردن سرانه مطالعه موفق شویم ارزش این همه تلاش را دارد.
دراین آئین از مدیر و اعضای باشگاه های کتاب خوانی شکیبا ومدیر باشگاه های فرزانگان قلم و یارمهربان به تسهیل گری خانم ها علی زاده و خواجه زاده تقدیر به عمل آمد.