کاهش ۹٫۷ درصدی تولد در استان
کاهش ۹٫۷ درصدی تولد در استان

ندای استان: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش۹٫۷ درصدی واقعه تولد در ۱۱ ماه امسال خبر داد.

به گزارش ندای استان، اسکندر پاسالار بیان کرد: طی این مدت ۱۸هزار و ۲۹۹ واقعه تولد در استان بوشهر به ثبت رسیده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۸۲  مورد پسر و ۸ هزار و ۷۱۷ مورد دختر بوده است.

وی با بیان اینکه به ازاء هر ۱۱۰پسر ۱۰۰دختر در استان متولد شده است افزود: ۵۲٫۳۶ درصد از ولادت‌ها مربوط به پسران و ۴۷٫۶۴ درصد از ولادت‌ها مربوط دختران بوده، همچنین بیشترین میزان پسرزایی در شهرستان بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه به‌طور تقریبی در هر شبانه‌روز ۵۴ ولادت در این استان ثبت می‌شود اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال نرخ ولادت استان ۱۵٫۴ بوده، یعنی به ازاء هر هزار نفر جمعیت استان، حدود ۱۵ نفر به آن اضافه شده است.

وی تصریح کرد: نرخ تولد در استان بوشهر طی این مدت کاهش ۹٫۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

پاسالار خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۵ مورد چند قلو زایی در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۸۰ مورد دو قلو و ۵ مورد سه قلو بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۳۰٫۵ درصد بوده، همچنین ۱۲ واقعه تولد مربوط به مادران گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال  بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان در خصوص فراوانی نام نیز گفت: در بین نام‌های برگزیده توسط والدین هم استانی برای نوزادان پسر، نام‌های محمد، حسین، امیرعلی، علی و امیرحسین در صدر قرار دارند و در نوزادهای دختر نیز نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و حلما بیشترین فراوانی را دارند.