انهدام بیش از یک‌تن مواد غذایی فاسد در دیر
انهدام بیش از یک‌تن مواد غذایی فاسد در دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از جمع‌آوری و معدوم‌سازی یک‌هزار و ۱۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبر استان،عادل مقدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یکی از رسالت‌ها و اهداف حوزه سلامت در ابتدای سال جدید، ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی است، اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب، به‌موقع و سریع با برنامه‌ریزی، آموزش و نظارت مستمر بر اجرای دقیق رفتارهای سلامت تحقق می‌پذیرد که خوشبختانه تاکنون در این زمینه شاهد رضایتمندی مردم و تحقق این مهم بوده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی پنج تیم بازرسی بهداشت محیط، کار نظارت بر صنوف هدف انجام می‌دهند که تاکنون هزار و ۴۶۷ نفرساعت کار بازدید از این اماکن انجام‌ شده‌است.

وی افزود: در مدت یادشده ۹۳۳ بار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی بازدید شد که در مجموع هفت مورد به دلیل تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک باب مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت مسائل و موازین بهداشتی و طی مراحل قانونی تعطیل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با تلاش همکاران بهداشت محیط در این بازدیدها یک‌هزار و ۱۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از چرخه مصرف، خارج و معدوم شد.

مقدس به اهمیت انجام نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی اشاره و اعلام کرد: در همین مدت ۵۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب انجام‌ که تمامی نمونه‌های آب مطلوب گزارش‌ شده‌است.

وی اضافه کرد: از تعداد ۶۶۳  مورد کلرسنجی انجام‌شده از آب آشامیدنی ۹۳ مورد آن نامطلوب بوده است.

 

Visited 1 times, 1 visit(s) today