بوشهر به ته جدول چسبید + نمودار
بوشهر به ته جدول چسبید + نمودار
ندای استان:استان بوشهر از نظر ضریب نفوذ بیمه در رتبه آخر کشور قرار گرفت؛ آماری که سهم پایین اهمیت بیمه ها در استان را نمایان می کند.

به گزارش ندای استان،بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه در استان های کشور طی سال گذشته را اطلاع رسانی کرده که استان تهران با ضریب نفوذ ۳.۸ درصد در صدر جدول جایگاه خود را تثبیت کرده و استان بوشهر با ضریب کمتر از ۰.۶ درصد به ته جدول چسبیده است.

ضریب نفوذ بیمه نسبت حق بیمه‌های دریافتی به تولید ناخالص داخلی (GDP) است و معمولاً به صورت درصد بیان می‌شود. این ضریب نشان‌دهنده میزان استفاده از خدمات بیمه در یک منطقه یا کشور و نیز توسعه‌یافتگی بازار بیمه آن کشور است.

به‌طور کلی، هرچه ضریب نفوذ بیمه بالاتر باشد، نشان‌دهنده این است که افراد و کسب‌وکارها بیشتر به بیمه و خدمات آن اعتماد دارند و از آن استفاده می‌کنند. این ضریب می‌تواند برای مقایسه وضعیت بیمه در مناطق مختلف یا بررسی روند رشد بازار بیمه در یک کشور خاص استفاده شود.

استان‌های شمالی و غربی کشور معمولاً دارای ضریب نفوذ بالاتری هستند، در حالی که استان‌های جنوبی و برخی از استان‌های مرکزی با چالش‌هایی در زمینه بیمه مواجه‌اند.

این وضعیت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند آگاهی عمومی، درآمد، دسترسی به خدمات بیمه و سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی باشد.

در نهایت، برای بهبود ضریب نفوذ بیمه در استان‌های با میزان پایین، لازم است برنامه‌ها و استراتژی‌هایی برای افزایش آگاهی و دسترسی به خدمات بیمه طراحی و اجرا شود.

Visited 4 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : دنیای بیمه