امام جمعه بوشهر: تنها اثر جامانده از انگلیسی‌ها در بوشهر گورستان آنهاست
امام جمعه بوشهر: تنها اثر جامانده از انگلیسی‌ها در بوشهر گورستان آنهاست
ندای استان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تنها اثر به‌جامانده از انگلیسی‌ها در بوشهر گورستان ننگ آنها است.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری اظهار کرد: استان بوشهر دارای تاریخ بزرگ و درخشانی است که پنج بار مورد تهاجم قرار گرفته است و مبارزات ضد استعماری استان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد.

وی اضافه کرد: دشمن وقتی به این منطقه حمله کرد متوجه شد که پایه اصلی اقتدار در منطقه ایران و بنادر ایران در حوزه خلیج فارس به ویژه بوشهر است؛ مردم این دیار به خوبی مقابل متجاوزان ایستادند و درس بزرگی به آنها دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیسی‌ها چهار بار به استان بوشهر جمله کرده‌اند، ادامه داد: مردم این استان با حکم علمای دینی به جهاد پرداختند و با حماسه‌سازی سرداران بزرگ این دیار حماسه‌های بزرگی خلق شد.

وی بیان کرد: در تاریخ جهان انگلیسی‌ها به هر جایی حمله کرده‌اند، آثار استعماری خود را در آنجا بر جای گذاشته‌اند ولی در استان بوشهر به خاطر عالمان بزرگان و سرداران بزرگ فقط یک نماد از انگلیسی‌ها وجود دارد و آن قبرستان انگلیسی‌ها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هیچ آثار فرهنگی و تاریخی از انگلیسی‌ها بر جای نمانده است تاکید کرد: در بوشهر فقط گورستان ننگ انگلیسی‌ها بر جای مانده است.

وی شهید رئیسعلی دلواری را نماد مبارزه با بیگانگان دانست و ادامه داد: بعد از شکست سخت انگلیسی‌ها در دلوار، این کشور دیگر جرأت حمله به هیچ کشور را نداشته است.

وی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری مکتب دیانت و مجاهدت را در دنیا نهادینه کرد افزود: استعمارگران پس از شکست سنگین در استان بوشهر به سراغ استعمار فرانو رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مقاومت به فرهنگ مردم استان بوشهر تبدیل شده است و در منظومه ولایت‌مداری آماده دفاع درم قابل دشمن و قطع کردن دست متجاوزین هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: مردم استان بوشهر آماده هستند که اگر دشمن خطایی انجام دهد، خلیج فارس را به گورستان ننگ آنها تبدیل کنند.

Visited 3 times, 1 visit(s) today