ناهید کیانی: بوشهر جذابترین شهر دوران کودکی ام بود
ناهید کیانی: بوشهر جذابترین شهر دوران کودکی ام بود
ندای استان: یکی از موارد کمتر شناخته شده ناهید کیانی، پرافتخارترین ورزشکار زن ایران، کودکی وی در شهر بوشهر است.

به گزارش ندای استان، ناهید زیر سایه کیمیا علیزاده قرار داشت و پس از مهاجرت کیمیا شرایط برای او مهیاتر شد و در پاریس برای نخستین بار به فینال رسید و تاریخ سازی کرد. هرچند بخت با او یار نبود که طلا بگیرد، ما با مدال نقره اش، پرافتخارترین ورزشکار زن ایران در ادوار بازی‌های المپیک شد.

روز گذشته ویژه برنامه “پرتره” شبکه سوم سیما با موضوع ورزشکاران المپیکی ایران، به زندگی ناهید کیانی و گفتگو با خانواده او اختصاص داشت.

یکی از بخش های این برنامه، خاطرات پرافتخارترین ورزشکاران زن ایران از زندگی اش در دوران کودکی در شهر بوشهر بود. او گفت: «در بوشهر کودکی شادی داشتم، در خانه ای که نخل بزرگی داشت و رو به دریا بود. مردم این شهر خیلی مهربان هستند و قلب شان برای هم می تپد. می توانم بگم جذابترین شهری که می توانستم در کودکی تجربه کنم و قابل قیاس با زندگی در اصفهان و تهران نبود.»

مادر ناهید کیانی هم در بخشی از این برنامه با اشاره به تولد ناهید در سال ۷۷ در اصفهان گفت: پدر ناهید پیمانکاری داشت و دختر بزرگ مان در بوشهر به دنیا آمد، ولی به اصفهان رفتیم و ناهید در آنجا متولد شد. مجددا به بوشهر برگشتیم و ناهید کودکی اش را در بوشهر گذراند.»

وی با اشاره به اینکه ناهید کیانی در کودکی علاقه زیادی به اجرای تلویزیونی داشت و تصور او و اقوام این بوده که در آینده مجری می شود، اظهار داشت: «مدام کنترل تلویزیون را جلوی دهانش می گرفت و با شیرین زبانی، از اطرافیان می خواست ببنید چطوری مجری است. چند وقت بعد، پدرش از کارش در گناوه برایش میکروفون اسباب بازی آورد و گفت با این بازی کن تا کنترل تلویزیون گم نشود!»

در بخشی از این مستند به درست ترین اشتباه تاریخ برای ناهید کیانی اشاره شد و از زبان مادرش اینگونه آمد: «ناهید و خواهرش مدام در کوچه برای بازی بودند و خواستم تابستان به ورزش مشغول شوند، وقتی متوجه شدم باشگاهی در کنار خانه در رشته کاراته ثبت نام می کند، برای هر دو دختر لباس ورزشی گرفتم. اما وقتی به تمرین رفتیم، گفتند اشتباهی بجای کاراته، لباس تکواندو خرید کرده اید و همین باعث شد آنها منتظر سانس بعد که ورزشکاران تکواندو می آیند بمانند و به این رشته بروند. البته واقعیتش این است که خودم چندان تفاوت این دو لباس را نمی دانستم، فقط چون لباس تکواندو پوشیده تر بود، آن را برای دخترها انتخاب کردم.»

Visited 73 times, 4 visit(s) today