افتتاح فاز نخست پتروشیمی ” پاد جم” در عسلویه
افتتاح فاز نخست پتروشیمی ” پاد جم” در عسلویه
ندای استان: فاز نخست پتروشیمی "پاد جم " در قالب فاز دوم شرکت پتروشیمی جم روز پنجشنبه در آئینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عسلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای استان،عملیات ساخت پتروشیمی پادجم به‌عنوان مجری طرح تولید ABS/Rubber از زیرمجموعه‌های شرکت پتروشیمی جم در سال ۱۳۸۹ خورشیدی آغاز شد.

با ورود استایرن منومر به مجتمع شرکت توسعه پلیمر پادجم، واحد مهم و استراتژیک ABS این شرکت به تولید محصول رسید.

این فرایند در ادامه تکمیل و راه‌اندازی بخش های مختلف سایت شرکت انجام شد و خوراک استایرن‌مونومر ورودی به عنوان خوراک اصلی واحد ABS مجتمع پس از تأمین در محل مخزنTK_۹۰۰۱ ذخیره شد.

این پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه در زمینی به مساحت ۱۵هکتار در حال ساخت است، ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار متریک تن ABS در سال و ۶۰ هزار متریک تن Rubber در سال را دارد.

بازنشستگان، مالکان اصلی پادجم

مالک اصلی پادجم صندوق بازنشستگی کشوری است. در این سال‌ها عدم‌النفع آن برای بازنشستگان روزانه ۱.۵ میلیون یورو بوده است.

محصولات پادجم “ای بی اس” و “رابر” است که برای بازنشستگان ۴۰۰ میلیون یورو سودآوری خواهد داشت.

راه‌اندازی و تولید در پادجم، پایان خسارت چندصد میلیون یورویی به اموال بازنشستگان است.

مدیرعامل پتروشیمی جم  نیز گفت:با لطف خداوند متعال، پروژه ABS-RUBBER پادجم، پس از گذشت ۱۴ سال بلاتکلیفی و توقّف، به همت جوانان گام دوم انقلاب به تولید رسید.

محمد هاشم نجفی اردکانی اظهار کرد: پروژه پلیمر پادجم قصه پرغصه و پرچالشی دارد که از سال ۱۳۸۹ به عنوان طرح دوم فاز پتروشیمی جم در راستای تکمیل زنجیره ارزش آغاز شد.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها حامیان تکنولوژی و دانش فنی از پروژه خارج شدند.

نجفی اردکانی ادامه داد: لذا با اعتماد مرتضوی وزیر کار به نیروهای جوان دهه شصتی در گام دوم انقلاب اسلامی با تلاش مجاهدانه، امروز فاز نخست آن به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل پتروشیمی جم از اعتماد و پشتیبانی مرتضوی وزیر کار و مسکنی رییس صندوق بازنشستگی کشوری که پشتوانه تلاش همکاران در راه اندازی پروژه بود تشکر کرد.

Visited 6 times, 1 visit(s) today