ضرب‌العجل دادستانی بوشهر به مغازه‌داران
ضرب‌العجل دادستانی بوشهر به مغازه‌داران

ندای استان: قاضی ویژه حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر گفت: مغازه دارانی که اقدام به سد معبر کرده و زمینه مشکلاتی برای مردم شده اند یک هفته مهلت دارند تا نسبت به آزادسازی معابر اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،حمید تماری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بازارهای صفا، میوه و تره بار و ماهی فروشان شهر بوشهر اظهار کرد: سد معبر توسط برخی مغازه داران و دست فروشان مشکلات عدیده ای را بر مردم ایجاد کرده به گونه ای که فضایی برای رفت و آمد به خصوص برای افراد میان سال نگذاشته است.

وی افزود: این موضوع سبب شده که حتی چهره نازیبا به مراکز خرید داده شود و حتی امنیت راه رفتن مردم نیز به خطر بیافتد.

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر تصریح کرد: نداشتن آگاهی برخی از این مغازه داران و دست فروشان از حقوق عامع سبب شده که این افراد طی سالیان طولانی معبر جلوی مغازه خود را در مالکیت خود ببینند.

تماری عنوان کرد: اینگونه افراد داخل مغازه را تبدیل به انبارهای نموده و از پیاده روها به عنوان محل عرضه اجناس خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه شاهد مسابقه‌ای بین مغازه داران در سد معبر هستیم، بیان کرد: هر کس در این بازار فکر می کند که هرچقدر بیشتر در پیاده رو کالای بیشتری بچیند، فروش بیشتری دارد.

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر یادآور شد: طی این بازدید تذکرات لازم به مغازه داران خاطی اعلام و یک هفته برای تعیین تکلیف فرصت داده شد تا نسبت به رفع سد معبر اقدام کنند.

تماری با بیان اینکه دستورات لازم به اتاق اصناف و شهرداری در این زمینه صادر شد، گفت: امیدواریم که این مهم با همکاری مسئولین مربوطه و فروشندگان صورت بگیرد و نیازی به اقدام قضایی نباشد.

وی با اشاره بر فرهنگ غنی مردم بوشهر و همراهی بازاریان در زمان بازدید و استقبال آنان از موضوع، تاکید کرد: در صورت همکاری فروشندگان، شاهد یک فرهنگ سازی مستمر و زیبایی مضاعف در بازار خواهیم بود و این موضوع به نفع خود بازاریان است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : ایرنا