مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد: کنسرت‌ها در بوشهر مشکلی برای مجوز ندارند
مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد: کنسرت‌ها در بوشهر مشکلی برای مجوز ندارند

ندای استان: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می‌شوند.

به گزارش ندای استان،امیر حسین سمیعی شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است اظهار داشت: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه‌مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

وی نگاه تکریم به فعالان حوزه فرهنگ و هنر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش می‌شود فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و رفع مشکلات و دغدغه هنرمندان در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش تنش‌ها و شناسایی ظرفیت‌های کاری و افزایش آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می‌شوند.

سمیعی با اشاره به مشکلات سامانه‌ای مجوزهای موسیقی گفت: نمی‌توان همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی شوند چون مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که اینگونه مشکلات با همین نشست‌ها برطرف می‌شود.

وی افزایش سالن‌های موسیقی و تجهیزات این هنر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تلاش برای فراهم شدن افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرا کنسرت توسط شرکت‌های مجری در شهرستان‌ها یک ضرورت است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با بیان اینکه موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند تأکید کرد: همه تلاش می‌کنند فضا را پویاتر کنند.

سمیعی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می‌شوند گفت: باید در این خصوص چاره‌اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاه‌های و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.