پرداخت۲۰ میلیارد تومان به هنرمندان بوشهری
پرداخت۲۰ میلیارد تومان به هنرمندان بوشهری

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال گذشته در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان این استان پرداخت شد.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ روز شنبه در نشست با هنرمندان انقلابی استان بوشهر اظهار کرد: تسهیلات یاد شده از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در رشته‌های گوناگون از جمله مشاغل خانگی پرداخت شده کا رضایت‌مندی خوبی در بین جامعه هدف به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: با هدف ارائه خدمات حمایتی به عضویت حدود یک‌هزار هنرمند استان بوشهر در صندوق اعتباری هنر درآمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در جهت ارائه حمایت از هنرمندان قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری در این استان تشکیل شده است.

افروغ یادآور شد: این دوران روزهای طلایی برای فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود که با مجاهدت دولت سیزدهم محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۳ مجموعه تئاتر در استان بوشهر عنوان کرد: هنرمندان این استان سال گذشته در عرصه‌های مختلفی در سطح کشور خوش درخشیدند و آثار آنان در نمایشگاه‌های مختلفی به نمایش درآمد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: در هفته هkر انقلاب ۲۰ برنامه شاخص در سطح استان در هفته تدوین و عملیاتی شده است.

عبدالله شاهینی افزود: معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در هفت رشته هنری و ۲ حوزه مقاومت و فلسطین از دیر برنامه‌های هفته هنر در استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: آثار هنری ۳۰۰ نفر از هنرمندان استان بوشهر پس از داوری در ۲ مرحله چهره‌های برتر روز چهارشنبه هفته جاری معرفی می‌شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هنر باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام، نسبت داشته باشد و راه شناخت هنر اسلامی توجه به دیدگاه‌های راهبردی امام راحل(ره) است