آزادی ۴۳ زندانی در بوشهر
آزادی ۴۳ زندانی در بوشهر

ندای استان:مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی در مراسم جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان استان آزاد می‌شوند که برای آزادی آن‌ها ۳.۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵.۸ میلیارد تومان وام کم‌بهره پرداخت می‌شود.

به گزارش ندای استان،سیداسماعیل موسوی در نشست با مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به این‌که مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شنبه ۱۸ فروردین در بوشهر برگزار می‌شود، افزود: این مراسم در سالن اجتماعات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار برگزار می‌شود.

وی با با بیان این‌که با برنامه‌ریزی انجام شده ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی در مراسم جشن گلریزان در استان بوشهر آزاد می‌شوند، اضافه کرد: برای آزادی این تعداد زندانی ۳.۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵.۸ میلیارد تومان وام کم‌بهره پرداخت می‌شود.

وی جرایم غیرعمد مالی را شامل پرداخت نکردن مهریه، نفقه، چک غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی دانست.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری و مشارکت خیران و نیکوکاران تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند، افزود: در سال ۱۴۰۲ با تلاش و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۳۲ زندانی جرایم غیرعمد مالی که ۵ نفر آنان خانم بودند از زندان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: مبلغ پرداختی برای آزادی این زندانیان ۲۲.۵ میلیارد تومان شامل ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۵.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بانکی با همکاری افراد حقیقی و حقوقی بوده است.

موسوی با تاکید بر این‌که آزادی زندانیان جرایم غیرمالی نیازمند مشارکت همگانی است، اظهار کرد: در زمان حاضر تعدادی زندانی جرائم غیرعمد در این استان در انتظار نگاه مهربانانه خیران و نیکوکاران هستند که جشن‌های گل‌ریزان به عنوان یکی از سنت‌های خوب مردم مسلمان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

سید عباس موسوی‌نژاد مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز از آزادی ۱۳۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این افراد در یکسال اخیر و با پرداخت ۲۲.۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.