رفع تنش آبی در استان بوشهر با ۵۰۰ میلیارد تومان
رفع تنش آبی در استان بوشهر با ۵۰۰ میلیارد تومان

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اجرای طرح‌های رفع تنش آبی در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی روز دوشنبه در نشست رصد و پایش طرح های اضطراری جهت رفع تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر کم و بیش با تنش آبی مواجه بوده اما سه شهرستان‌ یاد شده دارای تنش آبی بیشتری هستند که برای رفع این مشکل مطالعات موثر و مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: براساس ارزیابی ها جهت رفع تنش آبی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم اجرای ۱۷ طرح پیش بینی شده که تحقق این آنها به پایداری توزیع آب در شهرستان‌های هدف و عبور موفق از پیک مصرف تابستان پیش رو کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: از جمله طرح های شاخص تعریف شده برای مناطق دارای تنش آبی استان می‌توان به حفر و کف شکنی چاه، برداشت آب از کانال سد شهید رئیسعلی دلواری و دالکی، احداث مخزن، خطوط انتقال، اصلاح و نوسازی شبکه توزیع و همچنین بسته های پیش تصفیه و انتقال آب اشاره کرد.

عالی بیان کرد: با تخصیص اعتبار طرح های تنش آبی، پایداری آبرسانی و مدیریت تامین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

وی افزود: در دولت سیزدهم به حوزه تامین آب شرب استان بوشهر نگاهی ویژه معطوف شده که تداوم این نگاه حمایتی نویدبخش تامین آب شرب پایدار هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در راستای رفع تنش آبی اکنون شماری طرح در مناطق مختلف استان بوشهر در دست احداث است که با تمهیدات اندیشیده شده روند اجرا آنها سرعت قابل قبولی دارد.