جزییات برنامه های شانزدهمین دوره روز بوشهر/ اسامی چهره ماندگار و شهروند افتخاری+ عکس
جزییات برنامه های شانزدهمین دوره روز بوشهر/ اسامی چهره ماندگار و شهروند افتخاری+ عکس

ندای استان:شهردار بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مختلف عمرانی و خدماتی در هفته گرامیداشت بوشهر با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ندای استان،حسین حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه از ۱۲ تا ۱۸ اسفند به نام هفته بوشهر تعیین شده است اظهار داشت: در این هفته با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مصوبه شورای شهر بوشهر برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

وی از افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های مختلف عمرانی و سرمایه‌گذاری در هفته گرامیداشت بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این هفته ساختمان تاریخی بیلیارد در بافت قدیم بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح و اجرایی شدن طرح‌های مختلف عمرانی و سرمایه‌گذاری در هفته گرامیداشت بوشهر

شهردار بوشهر طرح سرمایه‌گذاری نگین در ساحل بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طرح رافائل در حاشیه ساحل خلیج‌فارس بوشهر در هفته بوشهر افتتاح می‌شود.

حیدری یکی از پروژه‌های مهم شهرداری بوشهر را فانوس دریایی نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح عملیات اجرایی آن با ارتفاع بیش از ۷۰ متر در ساحل بوشهر با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی از ساخت و افتتاح پروژه گذر سلامت با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن طرح دفع آبهای سطحی در میدان شهید سلیمانی اقدامات مورد توجه قرار گرفته و پروژه برای اجرا تحویل پیمانکار شده است.

شهردار بوشهر کف‌سازی بازار ماهی و خرما و بافت تاریخی بوشهر را از دیگر طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه مهم در غرب محله تنگک‌ها تحت عنوان گذر ۲۴ متری به طول ۴ کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته است.

حیدری از افتتاح اسکله تفریحی در ساحل بوشهر ویژه ایام تعطیلات نوروز خبر داد و بیان کرد: تمام طرح‌های مصوب شورای شهر بوشهر در شهرداری اجرایی شده است و در ۲ سال گذشته طرح‌های مهم عمرانی و خدمات شهری در بوشهر اجرا و افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در مجموع طرح‌های مختلف عمرانی و خدماتی در هفته گرامیداشت بوشهر با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و اجرایی می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر نیز خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست و گفت: اصحاب رسانه مسئولیت مهم جهاد تبیین را برعهده دارند که خدمات آنان درخور تحسین است.

ثبت روز بوشهر در تقویم کشور

وحید نیک روش با بیان اینکه روز بوشهر در تقویم کشور به عنوان یک رویداد مصوب و ثبت شده است، تصریح کرد: با تلاش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز بوشهر در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و در تقویم ۱۴۰۳ ثبت شده است.

وی ادامه داد: در هفته بوشهر طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری، عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.

رئیس شورای بوشهر از حضور حماسی مردم ولایت‌مدار بوشهر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که سبب ناکامی دشمن و خوشحالی دوستان شد قدردانی کرد.

معرفی شهید شاخص، چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری در بوشهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر بوشهر هم با اشاره به تدوین برنامه‌های هفته گرامیداشت بوشهر گفت: در این هفته که از ۱۲ تا ۱۸ اسفند برگزار می‌شود طرح‌های مهمی تدوین شده است.

پروین خوشبخت اضافه کرد: در هفته گرامیداشت بوشهر شهید ماهینی به‌عنوان شاخص، مهدی طارمی چهره ماندگار و خانم حاتمی به‌عنوان شهروند افتخاری معرفی شده که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

تشریح برنامه‌های شانزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر هم با اشاره به برنامه‌های شانزدهمین هفته نکوداشت بوشهر اظهار داشت: به مناسبت برنامه‌های شانزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

امیرحسین احمدپور، تجلیل از دانش‌آموختگان و دبیران مدرسه ماندگار سعادت، افتتاح ۶۰ غرفه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی برگزاری زنگ انشاء در مدارس با موضوع بوشهر شهر عمارت‌های تاریخی، شهر اولین‌های تاریخی، شهر آداب‌ و رسوم و سنت‌ها را از جمله برنامه‌های شانزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر اعلام کرد.

وی از افتتاح سومین هفته فیلم بوشهر و شب شروه در این هفته خبر داد و بیان کرد: شب‌ شعر و موسیقی همراه با تقدیر از شاعران پیشکسوت، برگزاری تورهای گردشگری برای معرفی هویت و قدمت این زادبوم به نسل جوان با حضور کارشناسان برجسته و بازدید از اماکن تاریخی سطح شهر بوشهر به مناسبت شانزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به برگزاری شب آیینی بوشهر در امارت بیلیارد، آیین درختکاری در پارک لیل بوشهر گفت: ضمن رونمایی از پرچم در میدان غدیر، گردهمایی روز قرآنی، جشنواره قصه‌گویی قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت، کاروان قرآنی برگزار می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: رکاب‌زنی بدون توقف نوار ساحلی استان بوشهر همراه با کاشت ۴۸۰ نهال با شعار ساحل همیشه خلیج‌فارس، ساحل پاک از مبدأ دیلم به مقصد عسلویه ، آیین تجدید میثاق با شهدای بوشهر در گلزار شهدای بهشت صادق ، برپایی جشن‌های شبانه همراه با موسیقی، نورافشانی، برنامه‌های متنوع و شاد، اهدای جوایز و تجلیل از پیشکسوتان از دیگر برنامه‌ها است.

وی از برگزاری برنامه‌های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه خودروهای تاریخی در مدرسه ماندگار سعادت و پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه ۱۸ اسفندماه به مناسبت هفته نکوداشت روز بوشهر برگزار می‌شود.