آغاز رای گیری در ۷۸۳ شعبه در استان بوشهر
آغاز رای گیری در ۷۸۳ شعبه در استان بوشهر

ندای استان:رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح در ۷۸۳ شعبه در سراسر استان بوشهر شروع شد.

به گزارش ندای استان،به گفته معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداربوشهر ۷۸۳ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که ۵۶۰ صندوق ثابت و ۲۲۳ صندوق سیار هستند.

اکبر پورات افزود: در استان بوشهر ۸۰۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۲ هزار نفر رای اولی هستند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر هم گفت: افزون بر سه هزار و ۱۰۰ نفر عوامل ناظر شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور دارند که بر اساس تعداد شعبه‌ها نسبت‌به تراکم جمعیت و حساسیت صندوق‌های اخذ رأی بین سه نفر تا شش نفر ناظر در هر شعبه حضور می‌یابند.

رضایی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، ۶۵ نفر اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در پای صندوق‌های اخذ رأی فعالیت و ۱۰۲ نفر سرناظر هر کدام بر هفت تا هشت صندوق اخذ رأی نظارت می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۲۰ ناظر هم از سوی دستگاه قضائی و دادستان‌های استان بوشهر به‌عنوان ضابط قضائی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری و با دستور قضات مستقر در شعبه‌های ویژه قضائی با متخلفان برخورد آنی می‌کنند.

 رضایی با بیان اینکه ۱۸ بازرس استانی نیز در عرصه انتخابات حضور دارند، گفت: شورای نگهبان یک سامانه تلفن همراه نیز ایجاد کرده که ضمن حضور و غیاب عوامل اجرایی و نظارتی، مشکلات صندوق‌های اخذ رأی گزارش و پیگیری آنی و فوری برای رفع آن اقدام می‌شود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما