۳۰۰۰ مددجوی کمیته امداد بوشهر خودکفا شدند+عکس
۳۰۰۰ مددجوی کمیته امداد بوشهر خودکفا شدند+عکس

ندای استان: مراسم تجلیل از سه هزار خانوار خودکفا شده تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر و تکریم یاوران اشتغال و کارآفرینان و نخبگان و افتتاح نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای مددجویان برگزار شد.

به گزارش ندای استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این آئین گفت: امسال ۴ هزار طرح اشتغال زایی ایجاد شد که ۳ هزار خانواده مددجو توانمند شدند.

عباس روشن ادامه داد: این مددجویان با کسب درآمد به صورت مستقیم از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدند.

وی اضافه کرد: امسال ۸۰۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال به کمیته امداد استان اختصاص یافته که در حال حاضر ۵۵ درصد از بانک‌های عامل جذب

اعتبار داشته ایم.

عضو هیأت امنای کمیته امداد کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت کمیته امداد به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۴۱ برای کمک به خانواده شهدای و مبارزان آغاز شد گفت: در سال ۱۳۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، کمیته امداد از خفا در آمد و به صورت آشکار به کمک و یاری خانواده‌های نیازمند پرداخت.

حسین انواری با بیان اینکه خدمات کمیته امداد مبتنی بر تکریم نیازمندان است، اظهار کرد: تکریم یعنی اینکه دست کسی را بگیریم و بلند کنیم، نه اینکه از روی ترحم کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بوشهر وقتی اعلام می‌شود سه هزار خانوار به خودکفایی و خود اتکایی رسیده‌اند، برای این کار زحمات زیادی کشیده شده و زمینه‌سازی شده تا اعتماد به نفس خانواده‌ها ارتقا یافته و روی پای خوشان بایستند.

وی گفت: خیلی از این افرادی که امروز توانمند شدند و می‌توانند خودشان و حتی چندین نفر را کنار خودشان به کار و در آمد برسانند، در ابتدا از آینده بیم داشتند ولی کمیته امداد توانست این امید را ایجاد کنند و افراد را به خودباوری برساند.