بلیط پروازهای بوشهر؛ گران و کمیاب + جدول
بلیط پروازهای بوشهر؛ گران و کمیاب + جدول

ندای استان:براساس آخرین نرخ گذاری بلیط هواپیما برای سال ۱۴۰۲، قیمت پرواز بوشهر- تهران یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان تعیین شده، اما عملا چنین نرخی در دسترس نیست.

به گزارش ندای استان،تا ۴،۵ سال قبل هرکسی اراده می کرد، می توانست به راحتی بلیط پرواز به مقصد موردنظر را بخرد، اما مدتی است خرید بلیت هواپیما دشوارتر از قبل شده است.

مثلا در مسیر بوشهر- تهران و بالعکس، کافی است به سایت های اینترنتی خرید بلیط هواپیما مراجعه کنید تا برای چند روز و حتی یکی، دو هفته آینده با پیام «ظرفیت تکمیل است» مواجه شوید.

ضمن اینکه، در زمان هایی که امکان فروش بلیط فراهم شده، نوبت صبح ظرفیت تکمیل است و برای ساعت های دیگر هم قیمت اعلامی از قیمت مصوب بالاتر می باشد.

البته آنهایی که پروازشان ضروری باشد می دانند که با واسطه هایی می شود حتی چند ساعت قبل از پرواز، بلیط هواپیما را با نرخ بالاتر به دست آورد و عملا شاهد چند قیمتی آزاردهنده ای در این خصوص هستیم.

شرایطی که می تواند به دیگر حوزه های حمل و نقل مثل اتوبوس هم سرایت کند و البته شاهدیم که در برخی ایام سال برای خرید بلیط اتوبوس هم دشواری هایی فراوانی به وجود می آید.

نرخ بلیت پروازهای استان بوشهر، حدود ۷۵ درصد بالاتر از متوسط کشوری

نکته مهم درباره بلیط پروازهای استان بوشهر، نرخ بالاتر از قیمت مصوب می باشد.

مثلا براساس آخرین نرخ گذاری بلیط هواپیما برای سال ۱۴۰۲، قیمت پرواز بوشهر- تهران یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان تعیین شده، اما عملا چنین نرخی در دسترس نیست.

اکنون متوسط قیمت های پیشنهادی پرواز بوشهر- تهران و بالعکس بین یک میلیون و ۳۷۰ تا یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان می باشد، یعنی ۷۸ درصد بالاتر از نرخ مصوب.

همین وضعیت برای دو خط هوای پرتردد دیگر یعنی بوشهر به مشهد و عسلویه به تهران هم حکمفرماست و هرکدام به ترتیب ۷۴ درصد و ۷۹ درصد بالاتر از نرخ مصوب می باشند.

  • منبع خبر : خلیج فارس