حمایت حامیان خارج کشور از ایتام بوشهر
حمایت حامیان خارج کشور از ایتام بوشهر

ندای استان:مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از حمایت ۶۷ نفر حامی ایرانی خارج از کشور از کودکان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش ندای استان،عباس روشن صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ایرانیان، خیرین و خیریه‌های خارج از کشور به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیر گذار و غیر قابل انکار، دارای اهمیت ویژه هستند.

وی افزود: توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ایرانیان مقیم کشورهای دیگر و علاقه مندی آنها به مشارکت در امور خیریه به گونه‌ای است که در مواردی با تشکیل هسته‌های خودجوش و یا تأسیس انجمن‌ها و مؤسسات خیریه زمینه سهیم شدن خیریه و خیراندیشانی از دیگر ملت‌ها را نیز فراهم آوردند.

روشن بیان کرد: ۶۷ نفر از حامیان ایرانی خارج از کشور حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر را بر عهده گرفتند و ماهیانه مبالغی را به حساب مستقیم این فرزندان پرداخت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری این تعداد حامی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در زمینه‌های طرح اکرام ایتام و محسنین (فرزندان غیر یتیم محروم) کمک کردند که نسبت به دوره مشابه ۹۱ درصد رشد داشته است.

روشن در خصوص چگونگی مصرف این کمک‌های جذب شده گفت: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه‏، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان و … در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان معزز هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: ایرانیان نوع دوست مقیم خارج از کشور همگام با ایرانیان داخل کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر خود به هموطنان نیازمند کمک کنند.