صدقه۴/۵میلیاردی بوشهری ها
صدقه۴/۵میلیاردی بوشهری ها

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، مردم نیک اندیش و خیر استان بوشهر مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش ندای استان،عباس روشن عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، مردم نیک اندیش و خیر هم استانی با نیت مساعدت به نیازمندان و خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، مبلغ ۵/۴ میلیارد تومان صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی به این نهاد پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ضمن تقدیر از نیات خیر و خداپسندانه مردم هم استانی، در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات توسط کمیته امداد بیان کرد: صدقات جمع آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستور العمل های لازم در سر فصل‌های کمک به درمان نیازمندان، کمک به تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان، کمک به تأمین جهیزیه نو عروسان مورد حمایت، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سو تغذیه کودکان نیازمند هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف جاهای دیگر نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک کننده هزینه می‌شود.

روشن یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد و افزود: این شفافیت باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی به ویژه در حوزه صدقات گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می‌توانند با شماره گیری کد آنی پرداخت از طریق گوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.

وی در پایان به ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات معابر اشاره کرد و گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است.