توقیف۲۵ شناور صید «ترال» در آب های بوشهر
توقیف۲۵ شناور صید «ترال» در آب های بوشهر

ندای استان: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به مخرب‌بودن صید به روش «ترال»، طی یک ماه گذشته ۲۵ شناور ترال در آب‌های استان توقیف شد

به گزارش ندای استان،عقیل امینی روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات صید غیرمجاز شهرستان کنگان اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی های وسیع انجام شده برای صیدن نرکردن با روش ترال، با این دسته از صیادنماها هیچگونه مماشاتی انجام نمی‌شود.

وی افزود: به خطر افتادن منافع صیادان قانونمند دغدغه‌ شیلات است و حمایت از معاش این مردم زحمتکش را همواره از دغدغه های خود می‌دانیم اما اجازه داده نمی‌شود عده ای محدود از صیادنماها، آسیب های جدی به ذخایر دریا ایجاد کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در رابطه با صید غیرمجاز با اشاره به اینکه صید به روش های ترال کف و پرساین از روش های صید مخرب است، تصریح کرد: شیلات با همه توان خود برای مقابله با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند به کار گرفته است. عقیل امینی از توقیف

امینی در رابطه با روش صید پرساین در منطقه کنگان و عسلویه توضیح داد: روش صید پرساین تنها برای ۱۴ شناور که مجوز این صید را دارند مجاز و آن هم در صیدگاه و زمان مشخص انجام می شود.

وی بیان کرد: غیر از این شناورها هیچ شناوری حق استفاده از این روش را ندارد و با افرادی که که از این روش صید استفاده نمایند برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: صیادان قانونمند با رعایت قوانین و دستورالعمل های صیادی می توانند با بر بهره برداری پایدار از ذخایر در جهت این نوع اقتصاد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است گام بردارند.

امینی با اشاره به برنامه های شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر، تصریح کرد: طرح احداث زیستگاه مصنوعی در شهرستان کنگان در دستور کار شیلات قرار دارد که مطالعات طرح به پایان رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: شیلات ایران برای احداث این زیستگاه هجده میلیارد ریال در نظر گرفته که به زودی این طرح آغاز می‌شود.

امینی بیان کرد: حرکت به سمت آبزی پروری در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین کاهش فشار بر ذخایر را با یک برنامه منسجم دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: شیلات استان تمام قد از صیادانی که می خواهند به سمت آبزی پروری حرکت کنند به خصوص پرورش ماهی در قفس و استخرهای پیش ساخته حمایت می کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: در کنار صیادان قانونمند می توانیم ذخایر را احیا کنیم و این آبزیان ارزشمند را در کنار بهره برداری پایدار به نسل های آینده به عنوان یک امانت تحویل دهیم.