واگذاری زمین به خانوارهای بوشهری بدون پرداخت هزینه
واگذاری زمین به خانوارهای بوشهری بدون پرداخت هزینه

ندای استان:زمین مسکونی بدون پرداخت هیچ وجهی به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرها و روستاهای استان بوشهر واگذار می‌شود.

به گزارش ندای استان،اهمیت تشکیل خانواده و تبع آن ایجاد نسل و افزایش جمعیت یکی از مهمترین ارکان توسعه و امنیت هر جامعه‌ای است.

از این رو دولت یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی خود را در حوزه مسکن قرار داده و واگذاری زمین به خانواده دارای سه فرزند مشمول قانون جوانی جمعیت یکی از اقدامات مهم در استان بوشهر است.

واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

سید محمود دستغیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر، اظهار داشت: در این راستا تاکنون در ۲ مرحله زمین مسکونی به مشمولان واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از واگذار یک‌ هزار و ۸۲۱ قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در دهه امامت و ولایت یک‌ هزار قطعه و همزمان با هفته وحدت ۸۲۱ قطعه زمین مسکونی به مشمولان واگذار شد.

وی ادامه داد: واگذاری این اراضی بدون هیچ وجهی است و تنها برای زیرساخت‌های لازم پس از ۲ سال به‌صورت اقساط ۸ ساله هزینه دریافت می‌شود.

در قبال واگذاری یک قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت از طرف اداره کل راه و شهرسازی قراردادی تنظیم شد که متقاضیان باید مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بابت زیرسازی این اراضی به‌صورت اقساطی پرداخت کنند، اما این موضوع با واکنش مردم و برخی مسئولان شهرستان دیر مواجه شد.

یکی از دریافت کنندگان  زمین مسکونی بر اساس قانون جوانی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دیر، اظهار داشت: هدف اصلی سیاست دولت مبنی بر اختصاص زمین در قالب طرح فرزندآوری به‌صورت رایگان بوده است و نباید وجهی بابت زمین پرداخت کنند و این افراد نمی‌توانند در هنگام تحویل زمین این مبلغ را تامین کنند.

فرماندار شهرستان دیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: با توجه به دغدغه و نگرانی متقاضیان زمین طرح فرزندآوری موضوع پیگیری شد و اخیراً با مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر توافق شد هیچ وجهی بابت واگذاری زمین مسکونی از مشمولان قانون جوانی جمعیت پرداخت نشود.

یونس باربرز افزود: در گذشته هر متقاضی زمین باید ۴۰۰ میلیون تومان برای هزینه زیرسازی پرداخت می‌کرد که اکنون با این توافق تمام هزینه‌های زیرساخت با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی دیر پرداخت می‌شود و مشکل هزینه زمین برطرف شد.

وی اضافه کرد: ۲۵۷ قطعه زمین مسکونی به طرح فرزندآوری در شهرستان دیر اختصاص یافته و این اراضی در شهرهای دیر، بردستان، آبدان جانمایی شده است.

فرماندار دیر از الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به شهر دیر خبر داد و افزود: ۱۵۰ هکتار به شهر دیر، ۱۶ هکتار به شهر دوراهک، ۱۰ هکتار به آبدان و ۱۰ هکتار هم به بردخون در حال الحاق است.

بر پایه این گزارش تاکنون یک‌ هزار و ۸۲۱ قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر واگذار شده است.