قابل توجه مالکان ساختمان‌های دارای رأی تخریب ماده ۱۰۰
قابل توجه مالکان ساختمان‌های دارای رأی تخریب ماده ۱۰۰

ندای استان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندر بوشهر گفت: مالکان ساختمان‌هایی که رای قطعی ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند، بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ فرصتی استثنایی برای رفع مشکل این ساختمان‌ها است.

به گزارش ندای استان،سعید برزگرزاده گفت: مالکان ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا خلاف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع (تخریب) شده است، به شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانند برای رفع مشکل به شهرداری مراجعه کنند.

برزگرزاده با بیان اینکه اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمان‌ها تا ۳۱ شهریور سال جاری فرصت دارند در صورت برخورداری از شرایط، درخواست خود را در شهرداری ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: جریمه تعیین شده در قانون باید تا پایان دی ماه سال جاری مطابق برگه پرداخت صادر شده به حساب شهرداری واریز شود، در غیر این صورت دوباره به حکم اولیه (تخریب) بازمی گردد.

وی بیان کرد: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه، دستورالعمل اجرایی ماده(۱) دایره شمول صرفا ساختمان‌ها و بناهایی است که واقع در محدوده قانونی شهر بوده و دارای رای قطعی کمیسیون ماده صد قانون شهرداری قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هستند‌.

برزگرزاده ادامه داد: مبلغ جریمه طبق متراژ تخلف و ارزش زمین طبق قوانین بودجه محاسبه و به محض پرداخت جریمه، عوارض و…، فعالیت ساختمانی بلامانع خواهد بود.

برزگرزاده افزود: براساس قانون، مبالغ دریافتی از این محل باید در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی هزینه شود.