جهاد کشاورزی:قیمت گوشت در بوشهر به محدوده ۳۵۰ هزار تومان بر می‌گردد
جهاد کشاورزی:قیمت گوشت در بوشهر به محدوده ۳۵۰ هزار تومان بر می‌گردد

ندای استان:معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با خرید گوشت وارداتی از سیستان و بلوچستان و انتقال به استان، قیمت آن کاهش می‌یابد و به محدوده ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش ندای استان،سید عبدالحسین موسوی فرد با اشاره به اختصاص یارانه به گوشت قرمز در ابتدای سال عنوان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرحی برای کنترل قیمت گوشت اجرا شد که گوشت یارانه‌ای کشتار شده به‌صورت لاشه در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شد و تا حدودی قیمت این کالای اساسی کنترل شد.
وی ادامه داد: بر اساس یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته بود این طرح تا پایان اردیبهشت ادامه داشت و پس از آن این طرح به پایان رسید.
معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت گوشت در استان بیان کرد: در حال حاضر دام وارداتی از استان سیستان و بلوچستان وارد و کشتار می‌شود و استان‌های مختلف مباشرینی را در این استان انتخاب می‌کنند که نسبت‌به انتقال گوشت دام وارداتی اقدام می‌کنند.
وی اضافه کرد: استان بوشهر نیز در همین راستا مباشر‌هایی را انتخاب کرده است که نسبت‌به خرید گوشت و انتقال به استان اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این اقدام باعث کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت گوشت در استان بوشهر و رسیدن به قیمت ۳۵۰ هزار تومان شود.
موسوی فرد گفت: ما در گذشته کشتارگاه صنعتی در استان بوشهر نداشتیم، اما با تمهیدات صورت گرفته ساخت کشتارگاه صنعتی در استان بوشهر آغاز شده و در زمان حاضر ۳۰ درصد پیشرفت دارد که تلاش داریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما