شهرداری ۱۵۰ پروژه در بوشهر اجرا کرد
شهرداری ۱۵۰ پروژه در بوشهر اجرا کرد

ندای استان:شهردار بندر بوشهر گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۵۰ پروژه در این شهر عملیاتی شده که برخی از آنها به سرانجام رسیده و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد پیش بینی شده تا پایان سال جاری مورد بهره‌‎برداری قرار گیرند.

به گزارش ندای استان،حسین حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه گذر مرکز تحقیقات به عنوان یکی از بهترین هدیه‌های شورا و شهرداری برای شهروندان در محلات جنوبی است که بخشی از گره‌های ترافیکی محلات امامزاده، سرتل و مسیر دسترسی به بیمارستان سلمان فارسی را باز می‌کند.

وی بیان کرد: قرار داشتن بخشی از این پروژه در اراضی نظامی منجر به توقف در این مسیر شد که پس از رفع وقفه ایجاد شده، اکنون پیشرفت فیزیکی این گذر به ۵۰ درصد رسیده است.

حیدری ادامه داد: پروژه احداث پارک لیل نیز به اتمام رسیده ولی با افزوده شدن به مساحت مقرر شده امتداد آن به بیمارستان شهدای خلیج فارس برسد که بزودی نیز روشنایی آن اجرا می‌شود.

شهردار بوشهر گفت: پروژه احداث گذر سلامت در خیابان آزادگان در مسیر اجرا با تاخیر ناشی از عقب نشینی همراه شد که اکنون با سرعت بسیار خوبی در دست اجرا است و براساس برنامه زمان‌بندی به طور قطع امسال به بهره برداری می‌رسد.

حیدری افزود: پروژه احداث گذر توحید به خیابان شهید عاشوری نیز مراحل نهایی قرار داشته و همچنین گذر عمارت ملک به سمت محله بهمنی نیز پس از تعیین وضعیت حق کسب و پیشه شهروندان توسط دادگستری، بازگشای می شود.

شهردار بوشهر یادآورشد: در موضوع بازگشایی گذرها درخواست‌های خوبی به شورا داده شده که در صورت تصویب شاهد بازگشایی بسیاری از معابر خواهیم بود.

حیدری بیان کرد: اجرا چهارمین راستگرد تقاطع غیرهمسطح آزاد و همچنین راست گرد میدان غدیر به گذر امام علی (ع) در دست احداث است که اتمام این ۲ پروژه بار ترفیکی تقاطع‌های غیرهمسطح بوشهر را کاهش می‌دهد.

وی افزود: همچنین تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی نیز پس از اتمام نصب آخرین درز مدولار، امروز چهارشنبه به طور کامل بازگشایی می‌شود.

حیدری گفت: پارک بهزاد ویژه محلات جنوبی در دست احداث است و پارک مروارید نیز حدفاصل پارک شغاب تا پارک دانشجو احداث می شود که این پروژه اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.

شهردار بوشهر اضافه کرد: احداث پارک ۱۳۵ هکتاری در جوار بزرگراه شهید گرد و همچنین احداث پارک ۱۹ هکتاری ویژه محله‌های تنگ از پروژه‌هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: نهضت آسفالت کوچه‌های خاکی از دیگر برنامه‌ شهرداری است که براساس تعهد همکاران در سازمان عمران و بازآفرینی مقرر شده پرونده کوچه‌های خاکی بوشهر تا پایان سال بسته شود.

حیدری یادآور شد: شهرداری در راستای بهسازی معابر به واسطه مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد کرده برنامه ریزی ویژه داشته تا جایی که در هماهنگی با شورای شهر نسبت به جابجایی بخشی از اعتبارات و اختصاص به پروژه‌های بهسازی معابر مانند خیابان‌های شهید عاشوری و شکری اقدام شده است.

شهردار بوشهر افزود: اعتبار مدنظر شهرداری برای اجرا پروژه بیش از ۲ تا سه هزار میلیارد تومان است که میزان اعتبار کنونی پایین و جوابگوی نیازهای شهرداری نیست.

وی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد که پنج دستگاه آن به ناوگان اضافه شده و ۲ دستگاه دیگر نیز بزودی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد.

حیدری افزود: ۱۳ دستگاه اتوبوس دیگر به دلیل تورم و نوسان قیمتی تاخیری در روند تامین آنها ایجا شده است که انتظار است پس از رفع اختلاف ایجاد شده بین سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با شرکت خودروساز اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل عمومی بوشهر افزوده شود.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری نیز پروژه فانوس و ساختمان نگین مقابل شهرداری و همچنین پروژه عمارت بیلیارد فعال شده است.

شهردار بوشهر همچنین با تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: انتقادهای سازنده خبرنگاران موجب تحول و تحرک است و مجموعه شهرداری هراسی از انتقادها ندارد.

حیدری افزود: با این حال انتظار می رود خبرنگاران در کنار نقدهای سازنده در اطلاع رسانی خدمات انجام شده نیز تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی شهر نیز آن چیزی که بابد انجام شود با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حال انجام است که در هماهنگی با کمیسیون فرهنگی شورا اقدام‌های ارزشمندی برای توسعه این برنامه‌ها در دست انجام است.

  • منبع خبر : ایرنا