جمع‌آوری ۲.۸ میلیارد تومان صدقه در بوشهر
جمع‌آوری ۲.۸ میلیارد تومان صدقه در بوشهر

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۹ هزار و ۴۸۸ نفر در قالب ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانوار زیر پوشش حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند و براساس بررسی‌ها هیچ پشت‌ نوبتی برای دریافت خدمات از این نهاد حمایتی در این استان نیست.

به گزارش ندای استان،عباس روشن روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۲ هزار خانوار دارای سرپرست زن و ۲۰ هزار خانوار دارای سرپرست مرد هستند، اظهار کرد: ۳۸ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۸۰ خانواده مشمول بیمه اجتماعی شده‌اند، افزود: چهار خدمت در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود که در چهار ماهه امسال ۴۰ هزار نفر خدمت با هزینه ۳۱ میلیارد تومان ارائه شده است.

تأمین ۵۰۰ جهیزیه برای نوعروسان

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۵۰۰ جهیزیه به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در چهار ماه امسال در اختیار نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان قرار گرفته که برای تأمین هر جهیزیه ۴۰ میلیون تومان از محل منابع امداد و خیرین هزینه شده است.

روشن با اشاره به پرداخت ۲ هزار و ۲۰۰ مورد وام ضروری به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در سال جاری بیان کرد: یک‌هزار کولر گازی در استان تأمین و بین نیازمندان توزیع می‌شود که تاکنون ۵۰۰ کولر توسط بسیج سازندگی تأمین شده است.

وی همچنین از پرداخت ۴۵۰ وام ودیعه مسکن به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد استان بوشهر در پنج محور ارائه می‌شود.

۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر قرار دارد که ۲۳۱ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر، ۱۲۰ دانش‌آموز در مجتمع خوابگاهی ساکن و ۸۸۰ دانشجو و طلبه تحت حمایت هستند.

وی ادامه داد: ارائه پنج هزار و ۷۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای، شرکت پنج هزار و ۲۸۹ نفر در برنامه‌های آموزشی و اعزام ۵۰۰ نفر به اردوی زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این سانهاد طی یک سال گذشته بوده است.

روشن یادآور شد: طی یک سال گذشته، به ۱۳ هزار و ۳۲۸ طرح اشتغال تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پرداخت شده و امسال نیز ۱۱ هزار طرح اشتغال اجرایی می‌شود.

خودکفایی ۲۳۰۰ خانوار

وی خودکفایی مددجویان را یک اولویت مهم دانست و ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار توانمندسازی شد و امسال نیز سه هزار خانوار توانمندسازی خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به حمایت از هفت هزار و ۸۱۰ فرزند ایتام و محسنین اظهار کرد: یک‌هزار و ۹۰۶ فرزند یتیم و پنج هزار و ۹۰۴ فرزند محسنین را تحت پوشش داریم و ۱۷۹ نفر هیچ حامی ندارند.

وی با اشاره به حمایت ۲۵ هزار حامی از ایتام و محسنین استان تصریح کرد: سرانه ایتام در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و سرانه محسنین چهار میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که تلاش می‌شود امسال سرانه ایتام به ۱۴ میلیون ریال و سرانه محسنین به هفت میلیون ریال برسد.

جمع‌آوری ۲.۸ میلیارد تومان صدقه

روشن با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جذب شده، گفت: افق امسال جمع‌آوری زکات استان یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال میلیارد تومان است که در چهار ماهه امسال ۷۵ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به توزیع ۴۳ هزار صندوق صدقات و وجود ۱۳ هزار و ۹۴۴ مشترک الکترونیکی صدقه در استان بیان کرد: طی چهار ماهه امسال ۲۸ میلیارد ریال صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۸۷ مرکز نیکوکاری در استان تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب وجود داشته که ۱۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دنبال فربه کردن کمیته امداد نیستیم ادامه داد: در حال حاضر هیچ پشت‌نوبتی برای دریافت خدمات از کمیته امداد در استان بوشهر وجود ندارد.

  • منبع خبر : ایرنا