مرغ در بوشهر کیلویی چند؟
مرغ در بوشهر کیلویی چند؟

ندای استان:سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: تولید ماهانه بیش از ۳۴۰۰ تن گوشت مرغ در استان سبب کاهش قیمت آن در بازار شده است.

به گزارش ندای استان،سید عبدالحسین موسوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر،با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، اظهار داشت: ۲۱۸ واحد مرغداری با ظرفیت ۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره در استان بوشهر فعال است.

وی تولید گوشت مرغ در  ۳ ماه نخست سال جاری را شش هزار و ۵۰۰ تن دانست و بیان کرد: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان از تیرماه افزایش یافته است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خرداد ماه به ۱٫۷ میلیون قطعه در تیرماه رسید گفت: این در حالی است که جوجه‌ریزی در مردادماه در ۲۰ روز گذشته ۱٫۲۵ میلیون قطعه ثبت شده که تا پایان مرداد به ۱٫۸ میلیون قطعه خواهد رسید.

موسوی‌فرد اضافه کرد: این میزان جوجه‌ریزی ۳۴۰۰ تن گوشت مرغ در ماه تولید می‌کند که بیش از ۳۰ درصد نیاز استان است.

وی نیاز گوشت مرغ استان بوشهر در ماه را حدود ۲۳۰۰ تن دانست و افزود: تولید گوشت مرغ در  بوشهر ماهانه بیش از نیاز استان و افزایش تولید سبب کاهش قیمت این محصول شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر تأمین نهاده‌های دامی و کاهش قیمت جوجه یک‌روزه را عامل کاهش گوشت مرغ در استان بوشهر دانست.

گزارش تسنیم حاکی است بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت گوشت مرغ روند کاهشی یافته است و اکنون حدود ۸۵ هزار تومان در هر کیلوگرم به‌فروش می‌رسد که قیمت آن حداقل ۱۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.