آغاز طرح اطعام و احسان حسینی در استان بوشهر
آغاز طرح اطعام و احسان حسینی در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، طرح اطعام و احسان حسینی با هدف کمک و ارتقا وضعیت معیشت نیازمندان در استان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش ندای استان،عباس روشن روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، ائمه جمعه و جماعت، حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی، موکب داران و تمامی خیران می‌توانند در اجرای طرح اطعام و احسان حسینی همکاری کنند.

وی افزود: در همین ارتباط ۷۲ آشپزخانه، پیش‌بینی شده که قرار است در این مدت ۶۵۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پخت و در بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح اطعام و احسان حسینی، هشت هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین اضافه کرد: قرار است در ماه‌های محرم و صفر سه هزار نفر حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان بوشهر جذب شود.

روشن ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را از جمله اهداف برجسته طرح اطعام و احسان حسینی دانست و بیان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در مکان های عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

وی گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.