واحد تولید پلاستیک زباله شهرداری بوشهر راه‌اندازی شد
واحد تولید پلاستیک زباله شهرداری بوشهر راه‌اندازی شد

ندای استان:شهردار بوشهر گفت: در راستای حفظ محیط زیست واحد تولید پلاستیک زباله سایت دفن پسماند شهرداری این بندر راه‌اندازی شد.

به گزارش ندای استان،حسین حیدری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد تولید پلاستیک زباله با ایجاد سه فرصت شغلی و ‌۲۴ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: میزان تولید روزانه این واحد ۳۰۰ کیلو پلاستیک زباله است که اکنون با روش دوخت معمولی جمع آوری و بسته بندی می شود و بزودی یک دستگاه دوخت رولی در این واحد تولیدی راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار بوشهر تصریح کرد: نایلون یکی از پر مصرف ترین و بازیافت آن با اهمیت ترین راهکارها برای حفظ محیط زیست است که سازمان مدیریت پسماند به سهم خود با تبدیل نایلون‌های دور ریز به پلاستیک زباله به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند.

حیدری افزود: با توجه به اینکه نایلون و پلاستیک سال‌های زیادی در محیط زیست باقی مانده و قابل تجزیه نیست سازمان پسماند فرایندی تعریف کرده تا از این مواد برای تولید پلاستیک زباله استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدا پسماند اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان با مشارکت خود در این طرح محیط زیستی بتوانند در حفاظت از محیط زیست شهری گامی مهم بردارند.