ثبت دمای ۴۸ درجه در ۲ شهر بوشهر
ثبت دمای ۴۸ درجه در ۲ شهر بوشهر

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت:در ۲۴ ساعت گذشته نیز برازجان و خورموج با ۴۸، اهرم با ۴۷ و عسلویه با ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده در این مدت سرعت وزش بادهای شمال غربی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.

وی افزود: منطقه اثر وضعیت هشدار دریایی سطح نارنجی سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

مساعدی بیان کرد: توصیه می‎‌شود دریانوردان از ترددهای دریایی خودداری و جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا انتظار افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی همراه با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.