خبرهای خوب از صدور سندهای مردم در آبپخش و خارگ
خبرهای خوب از صدور سندهای مردم در آبپخش و خارگ

ندای استان:در حالی که استان بوشهر پیش از ورود من در مهرماه سال گذشته در جایگاه ۳۰ کشور قرار داشت با تلاش وسیع قضات و همکاران اداری، اکنون رتبه ۱۹ کشوری را در دست دارد.

به گزارش ندای استان،رییس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه پیگیری حقوق عامه در اولویت است، گفت: از آن جمله تقاطع شهید سلیمانی بوشهر است که پس از ۳ سال وقفه با پیگیری دادگستری در فروردین امسال افتتاح شد. اگر ورودی دادگستری به این پروژه نبود، به این زودی افتتاح نمی شد. همچنین عقب نشینی فنس های نظامی خیابان آزادگان بوشهر بلاتکلیف مانده بود و موجب نازیبایی نمای شهری شده بود که به آن رسیدگی شد و بزودی شرایطی برای پیاده‌روی خانواده‌ها در این محل فراهم می شود.

خبرهای رییس کل دادگستری از صدور سند برای زمین های آبپخش، هلیله- بندرگاه، خارگ و عسلویه

مهدی مهرانگیز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به برگزاری جشن ملی برای سنددار کردن ۹۹ درصد از اراضی ملی استان، گفت: اهالی هلیله و بندرگاه در مجاور نیروگاه اتمی برای گرفتن اسناد خود مشکل داشتند و از بسیاری امکانات محروم بودند، از این رو با پیگیری صورت گرفته برای املاک اهالی این روستاها سند تک‌برگ صادر شد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت زمین های جزیره خارگ به نمایندگی از دولت در اختیار وزارت نفت است، تصریح کرد: واقعیت ها نشان می دهد زندگی مردم در این جزیره صدها سال پیش از سند خوردن جزیره خارگ به نام نفت در دهه ۳۰ شمسی بوده، از این رو پیگیر توافقاتی در مرکز هستیم که سند املاک مردم خارگ هم صادر شود.

مهرانگیز ادامه داد: در شهر آبپخش نیز شماری از مردم در دهه ۶۰ زمین خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کرده بودند، اما سند نداشتند که مقرر شد اگر اداره راه و شهرسازی به استعلام پاسخ ندهد، به معنی استعلام مثبت برای صدور سند است. در همین زمینه در هفته قوه قضاییه ۱۳ سند برای زمین‌های این منطقه آماده و تقدیم مالکان می‌شود و با این اقدام، طلسم صدور سند برای آبپخشی ها شکسته شده است.

او بیان کرد: همچنین برای حدود ۳ هزار متر زمین‌های عسلویه گواهی موات صادر شده بود که پیگیر کسب مجوز دادستانی کل هستیم و بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه برای مردم عسلویه هستیم.

تعقیب خودروهای شوتی برای دیگر رانندگان هم حادثه ساز است

رییس کل دادگستری بوشهر در زمینه کالای همراه ملوان یا ته‌لنجی هم گفت: از آنجا که ورود ۹۷ کالای همراه ملوان مجاز شده، نباید برای تردد آن با خودروهای شوتی در جاده ها مشکلی باشد، چرا که تعقیب این خودروها باعث حادثه برای دیگر راننده های شخصی در جاده می شود که شاهد حوادث تلخی در سالیان گذشته بوده ایم.

به گفته مهرانگیز، در جلسه ای که این هفته مسئولان دادگستری استان ها در تهران با سران قوا دارند، موضوع ته لنجی به عنوان یکی از مشکلات استان مطرح و برای ساماندهی آن تلاش می شود.

وعده کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه در بوشهر

رئیس‌کل دادگستری همچنین با اشاره به این‌که میوه و تره‌بار در بوشهر قیمت بالایی دارد، گفت: قرار شده شهرداری در چند نقطه شهر بازارچه های میوه و تره‌بار ایجاد کند تا با نرخ مصوب عرضه شود این کالا‌ها را با نرخ مصوب دولتی عرضه کنند. در این صورت شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه و تره‌بار خواهیم بود.

مهرانگیز با اشاره به صعود ۱۱ پله‌ای رتبه دادگستری استان بوشهر در سرفصل های مختلف کاری، گفت: در حالی که استان بوشهر پیش از ورود من در مهرماه سال گذشته در جایگاه ۳۰ کشور قرار داشت با تلاش وسیع قضات و همکاران اداری، اکنون رتبه ۱۹ کشوری را در دست دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا قبل از حضورش در بوشهر، اعمال ماده ۴۷۷ در استان برای اعتراض به آرای قطعی در دیوان عالی کشور انجام نمی شد، تصریح کرد: ۸ قاضی برای این موضوع تعیین شده که پرونده هایی که احتمال داده می شود رای صادره خلاف شرع بوده، به قوه قضائیه و سپس دیوان عالی کشور برای تصمیم گیری ارسال شود.

مهر انگیز افزود: ۲۰۰ پرونده دارای عمر بالای چهار سال در محاکم قضایی استان است که دلیل مختومه نشدن پرونده های بالای یک سال، مربوط به اطاله دادرسی مرتبط با اعتراض بر احکام و رفتن به هیات‌های کارشناسی سه نفره تا ۱۱ نفره است.

پرونده شورای شهر و شهرداری بوشهر به کجا رسید؟

یکی از انتقادات در این نشست پیرامون عدم اطلاع رسانی درباره سرنوشت احکام صادره برای اعضای سابق شورای شهر بوشهر بود که مهر انگیز گفت: این پرونده ۱۳ متهم داشته که احکام برخی از آنها در مرحله اجرا قرار گرفته، هرچند این نقد وارد است که باید اطلاع رسانی می شد. از دادستان می خواهم در موارد بعد، پرونده های مهمی که به مرحله اجرای احکام می رسد به بنده اطلاع دهند تا مردم را در جریان آن بگذاریم.

وی درخصوص درخواست خبرنگاران برای اعلام جزییات آرای قطعی برای اعضای سابق شورای شهر، گفت که بزودی این مهم اطلاع رسانی می شود.