خبر خوب رئیس دادگستری برای مردم عالیشهر
خبر خوب رئیس دادگستری برای مردم عالیشهر

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور اسناد مالکیتی ۴۹۸ هکتار از اراضی منطقه عالیشهر این استان، طی ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با میزان در خصوص جزئیات سنددار شدن ۴۹۸ هکتار از اراضی منطقه عالیشهر استان بوشهر، بیان کرد: منطقه عالیشهر در محدوده شهری بوشهر قرار گرفته است و دولت نیز قصد اجرای طرح‎های بسیار خوبی در این منطقه را دارد.

وی افزود: مشکلی که اهالی این منطقه دارند این است که برای بسیاری از اراضی در این منطقه سند صادر نشده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: به اتفاق استاندار و مسئولان استانی از منطقه عالیشهر بازدید‌هایی صورت گرفت؛ در این رابطه به این نتیجه رسیدیم تا در دو مرحله اسناد این اراضی را صادر و به دست مسئولان و مالکان آن برسانیم.

وی افزود: در یک مرحله برای ۱۶۰ هکتار از اراضی و در مرحله دیگر برای ۳۳۸ هکتار اراضی دارای مشکلات، اسناد مربوط به آن‎ها صادر شود.

مهرانگیز ادامه داد: مراتب این موضوع به سمع و نظر رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور رسید و مقرر شد تا اسناد ۱۵۵ هکتار از ۱۶۰ هکتار مطرح شده از این اراضی در مرحله اول طی هفته آینده به دست صاحبان آن و مسئولان مربوطه تحویل و برسانیم.

وی افزود: ۵ هکتار مابقی از این ۱۶۰ هکتار اراضی نیز که دارای مشکلاتی هستند، پس از رفع و بررسی کامل موارد و دریافت مجوز‌های لازم، اسنادشان در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در خصوص ۳۳۸ هکتاری که قرار است در مرحله دوم سند دار شوند، باید متذکر شوم که در خصوص این اراضی بحث مستثنائات مطرح است و پس از بررسی‌های لازم روند صدور اسناد برای این اراضی ظرف مدت زمان ۲ ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: به تعبیری طی ۲ ماه آینده برای حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه عالی شهر سند صادر خواهیم کرد.

مهرانگیز تاکید کرد: انجام این اقدام به جهت مقابله با زمین خواری، تصرفات غیرقانونی و سایر جرایم مربوط در حوزه اراضی است که توسط دادگستری استان بوشهر است که روند و فرآیند انجام این اقدام در حال پیگیری‌های قضایی قرار دارد.