خانوارهای بوشهری، سومین استان کشور در داشتن فیبر نوری
خانوارهای بوشهری، سومین استان کشور در داشتن فیبر نوری

ندای استان:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۲۰.۴ درصد از خانواراهای این استان تحت پوشش فیبر نوری هستند که از این نظر پس از قم و البرز رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش ندای استان،علی سملیان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تا کنون ۶۷ هزار ۴۱۰ خانوار بوشهری تحت پوشش ارتباطات بر بستر فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: استان بوشهر از نظر درصد پورت‌های منصوبه این زیر ساخت ارتباطی نیز با ۱۳.۲ درصد پس از قم، سمنان و یزد چهارم کشور است.

سملیان یاد آور شد: در زمان حاضر بیش از جمعیت استان بوشهر مشترک پهنای باند سیار وجود دارد و برخی از مشکلات اینترنت ثابت کنونی سبب شده بیشترین استقبال به سمت استفاده از اینترنت همراه باشد.

وی با بیان اینکه فراگیر شدن فیبر نوری بسیاری از این مشکلات را حل می‌کند، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده سرعت اینترنت بر پایه فیبر نوری در استان بوشهر ۹۶۰ مگابیت در ثانیه است که با سرعت اینترنت ثابت کنونی قابل مقایسه نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر ۱.۱ درصد از خانوارهای بوشهری از اینترنت بر بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

سملیان گفت: در زمان حاضر بیش از ۴۲ هزار پورت منصوبه در استان بوشهر وجود دارد و امکان دستیابی برای این میزان خانوار به اینترنت بر بستر فیبر نوری فراهم شده است.

وی یادآور شد: تا کنون ۱۱۴ کیلومتر فیبر نورزی با اعتبارات وزارت ارتباطات در استان بوشهر اجرا شده و ۵۳۱ کیلومتر نیز به مخابرات ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: کاربران با دسترسی به این نوع اینترنت هنگام حضور در خانه نیازمند استفاده از سرویس اینترنت پهن باند سیار نیستند؛ که به دنبال آن بار ترافیکی شبکه تلفن همراه بسیار سبک تر می شود و در ساعت‌های اوج ترافیک اختلال در شبکه ارتباطات سیار پیش نمی‌آید.

مدیر کل ارتباطات استان بوشهر اضافه کرد: فناوری فیبر نوری، با پهنای باند بالا فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد کرده و افزایش کیفیت خدمات و درنتیجه افزایش کیفیت تجربه کاربر و کاهش شکاف دیجیتال از دیگر مزایای آن است که به کسب و کارهای اینترنتی جوانان کمک شایانی می‌کند.