۱۰ هزار میلیارد تومان فروش کالاهای رسوبی انبارهای بوشهر
۱۰ هزار میلیارد تومان فروش کالاهای رسوبی انبارهای بوشهر

ندای استان: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: درآمد گمرک‌ها و سازمان اموال تملیکی این استان از محل فروش کالاهای رسوبی در انبارها در سال جاری به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان ۶ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به فروش کالاهای رسوبی انبارهای گمرک‌ها و سه هزار میلیارد تومان درآمد فروش موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی این استان است.

وی با اشاره به سفر ۲۱۱ روز پیش رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر و دستور ایشان مبنی بر تعیین و تکلیف همه کالاهای موجود و رسوبی در انبارهای اموال تملیکی و گمرک‌های این استان و خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها اظهار کرد: با انجام اقدامات قضایی همه کالاهای رسوبی موجود در این انبارهای تعیین تکلیف و ۳۰۱ خودروی سنگین راهسازی که چندین سال در پارکینگ‌های استان وجود داشت از طریق مزایده فروخته شدند.

مهرانگیز اضافه کرد: در زمان حاضر فقط ۳۰ دستگاه خودروی سنگین در پارکینگ‌های استان بوشهر باقی مانده‌اند که در فرایند فروش و برگزاری مزایده قرار دارند.

وی یادآور شد: افزون براین ۹۷۶ دستگاه خودروی سبک نیز در پارکینگ‌های استان بلاتکلیف باقی مانده بود که ۸۷۰ دستگاه از این خودروها مربوط به خودروهای ثبت سفارش شده و ۱۰۶ دستگاه نیز با پرونده ایرتویا مرتبط بودند.

مهرانگیز اظهار کرد: در زمان حاضر از خودروهای ثبت سفارش شده تنها ۱۳ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که در مرحله فروش قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: همچنین در ارتباط با خودروهای مرتبط با پرونده ایرتویا نیز تنها ۴۰ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که پرونده این خودروها در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی قرار دارد و به محض دادن نیابت از سوی دادگاه، خودروها به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود.

مهرانگیز افزود: همچنین در مورد سه هزار پرونده رسوبی موجود در اداره کل تعزیرات استان بوشهر طی جلسه‌هایی که با مدیران اداره کل تعزیرات استان، سازمان بنادر و گمرک ها و اموال تملیکی برگزار شد به تمام پرونده‌های رسوبی رسیدگی شد و در زمان حاضر فقط ۱۰۰ پرونده جاری در اداره کل تعزیرات این استان در دست رسیدگی است.

وی بیان کرد: درآمد اداره کل تعزیرات استان بوشهر نیز در این ارتباط حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بازدید از تمام پارکینگ‌ها و انبارهای اموال تملیکی و گمرک های استان بوشهر گفت: در زمان حاضر همه کالاهای موجود در انبارهای استان تعیین تکلیف شده‌اند و پرونده‌های موجود، پرونده‌های به روز هستند و مشکلی وجود ندارد.