سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰ هزار میلیارد تومانی در دشتستان
سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰ هزار میلیارد تومانی در دشتستان

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: در طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر و دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شهرستان دشتستان اعتبار هزینه و برنامه ریزی شده است که این حجم سرمایه‌گذاری در این شهرستان بی‌سابقه است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده عصر جمعه در آیین اغاز عملیات اجرایی و افتتاح واحدهای تولیدی شهرک صنعتی برازجان اعلام کرد: در این دهه و سفر پیش روی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر بالغ بر ۲۵۰ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح یا اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این تعداد طرح هم از نظر تعداد و کمیت و هم به لحاظ میزان سرمایه گذاری در تاریخ این منطقه بی نظیر است که امروز بخش کوچکی از آن افتتاح و اجرایی شد و پروژه‌های بزرگ و متوسط برای افتتاح در سفر پیش روی هیات دولت به استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

استاندار بوشهر گفت: همانطور که دشتستان بزرگترین شهرستان استان است و در دفاع مقدس بیشترین نقش را داشته در مقطع کنونی و در جنگ اقتصادی نیز از نقش بزرگ و برجسته ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از واحدهای صنعتی که امروز بهره برداری شد، از بهترین‌ها در حوزه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی کشور است و باید هر روز شاهد اتفاقات خوب در سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر باشیم تا تولید و اشتغال آفرینی سرعت گیرد.

ورود درآمد حاصل از خرمای دشتستان به اقتصاد مولد می‌تواند تحول آفرین باشد

فرماندار دشتستان در ادامه آیین افتتاحیه ۱۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی برازجان گفت: در شهرستان دشتستان ظرفیت ممتازی در تولید خرما وجود دارد به گونه‌ای که امسال ۱۲۰ هزار تن از این محصول در این شهرستان تولید شده و گردش مالی این حوزه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

احمد بنافی افزود: این ظرفیت اگر به جای حرکت به سمت حوزه غیر مولد مانند خرید زمین و مسکوکات در حوزه اقتصاد مولد فعال شود یک تحول بزرگ رخ می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت و درآمد ناشی از تولید گندم در این شهرستان، اضافه کرد: درآمد حاصل از این بخش نباید در مسائل غیر ضروری مانند طلا، ارز و دیگر مسکوکات که تولید تورم می‌کند وارد شود چرا که بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از نقدینگی بالا در کشور است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: اکنون این ظرفیت شناسایی شده و با همتی که شکل گرفته با استقبال گسترده سرمایه گذاران روبرو هستیم اما این شهرستان برای واگذاری زمین به متقاضیان با مشکل روبرو است که باید حل شود.

وی بیان کرد: هر چند الحاق زمین به شهرک صنعتی برازجان کمک خوبی در حل این مساله کرد اما کماکان کافی نیست و برای ایجاد ناحیه های صنعتی جدید در بخش‌های شبانکاره، سعدآباد و آبپخش تلاش می‌شود تا بیشترین استفاده از ظرفیت سرمایه‌های ثروت آفرین صورت گیرد.

بنافی اذعان کرد: دششتستان سرمایه گذاران بزرگی دارد که به دلیل بی مهری‌هایی که در دوره های گذشته صورت گرفته، سرمایه خود را از این شهرستان خارج کرده‌اند و باید تلاش شود تا به این شهرستان بازگردند.

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰ هزار میلیارد تومان در دشتستان

وی افزود: حرکت سرمایه ها به بخش تولید مانند ۱۲ واحد کوچک مقیاسی که امروز بهره‌برداری شد، ضمن ایجاد اشتغال پایدار منجر به تامین نیازهای مردم در استان می‌شود و ما بر این اساس سیاستگذاری کرده‌ایم.

فرماندار دشتستان گفت: امروز در استان بوشهر یک تحول بزرگ در حال شکل گیری است، یک خرد جمعی در بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و فرهنگی شکل گرفته و این هم افزایی و به کارگیری ظرفیت ها این نوید را می دهد که با این تفکر و روحیه جهادی آینده دشتستان در حال پیشروی به جلو است.