۱۷۰۰ پرونده زمین‌خواری در استان بوشهر تشکیل شد
۱۷۰۰ پرونده زمین‌خواری در استان بوشهر تشکیل شد

ندای استان:رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ پرونده زمین‌خواری در استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش ندای استان، مهدی مهرانگیز عصر سه‌شنبه در نشست شورای حفاظت بیت‌المال استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۷۵۴ پرونده زمین‌خواری تشکیل شد.

رئیس دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: برای ۶۲۱ فقره از این پرونده‌ها حکم و ۷۰۰ فقره پرونده دیگر نیز در دادسرا قرار نهایی صادر شده است.

مهرانگیز با اشاره به هزار و ۲۵۶ متهم این پرونده‌های زمین‌خواری افزود: مساحت زمین‌های اعاده شده یک هزار و ۴۸۷ هکتار به ارزش ۴۳۹ میلیارد ریال و میزان جرایم پرداختی نیز ۲۳ میلیارد ریال بوده است.

وی موارد قلع و قمع بنا و مستحدثات استان بوشهر در سال گذشته را ۴۳۳ مورد دانست و افزود: در نیمه نخست امسال ۷۶۷ فقره پرونده تشکیل و از این تعداد ۱۳۸ پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

۲۵۲ پرونده منتهی به قرار نهایی شد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: اکنون ۲۵۲ پرونده منتهی به قرار نهایی دادسرا و ۳۵۷ متهم دستگیر و مساحت اراضی اعاده شده ۶۳۸ هکتار است.

مهرانگیز ارزش این زمین‌ها ۶۱۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: جرایم دریافتی یک میلیارد ریال و موارد قلع و قمع بنا و مستحدثات ۱۷۵ مورد گزارش شده است.

همچنین در این آئین به مناسبت روز روستا تعداد ۴۰ برگ سند مالکیت روستایی صادر و تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر شد.

  • منبع خبر : مهر