پایان کابوس مردم درودگاه از پل ۴۰ساله
پایان کابوس مردم درودگاه از پل ۴۰ساله

ندای استان:پیر و جوان، زن و مرد، همه و همه آمده‌اند، بوی اسپند، صدای سنج و دمام و از همه مهمتر علم‌گردانی علم ۳۰۰ ساله روستای درودگاه نشان از آن دارد که امروز برای مردمان روستا روزی متفاوت است. نگاه مردم به راه خیره شده و منتظر آمدن کسی هستند که قرار است آرزوی نیم‌قرنی‌شان را برآورده کند.

به گزارش ندای استان،مردی که افسار گاوی را در دست دارد، می‌گوید: پل روستای درودگاه بیش از ۴۰ سال پیش با دستان پدرانمان ساخته شد و در طی این سالها محور مواصلاتی چند روستای شهرستان دشتستان و بخش سعدآباد بود اما در سالهای اخیر به دلیل فرسودگی و قدمت بسیار بالا، توانایی حجم ترافیک را نداشت و هر لحظه امکان ریزش پل وجود داشت.

او ادامه می‌دهد: مسئولین استانی و شهرستانی در دولت‌های مختلف به این روستا آمدند و وعده‌های مختلف برای حل مشکل دادند اما وقتی خرشان از پل دوردگاه گذشت دیگر به پشت سر نگاهی ننداختند…

این مرد عنوان می‌کند که استاندار بوشهر ۱۹ تیرماه با حضور در این روستا خبری مسرت بخش را برای مردم درودگاه برای حل این مشکل تاریخی به‌همراه داشت؛ اگر چه ما روستاییان که ناامیدانه وعده حل مشکل پل درودگاه را مثنویی هفتاد من می‌دانستیم.

صدای ورود خودرو که شنیده شد این پیرمرد روستایی باعجله جلوتر از دیگران به سمت ماشین حامل استاندار رفت. با پیاده شدن محمدی‌زاده یکی گل بر روی سر او می‌ریخت و دیگری استاندار را در آغوش می‌کشید.

پل همت میعادگاه مردم روستا محسوب می‌شود

یکی از جوانان درودگاه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ساخت این پل را رویایی باورنکردنی می‌دانیم، خاطر نشان کرد: پدرم تعریف می‌کرد احداث این پل مردم با سیم و بوکسل رفت‌وآمد می‌کردند، در ادامه که قرار بر احداث این پل شد شن مورد نیاز ساخت پل درودگاه را از رودخانه همین روستا و ساخت این پل به صورت ۲۴ ساعت و شیف‌بندی به‌همت مردم بومی انجام می‌شد از این رو نام این پل را “همت” گذاشته‌اند.

محمدرضا شیخی با اشاره به نوستالژی بودن پل درودگاه برای مردم بومی ادامه می‌دهد: پل همت میعادگاه مردم روستا محسوب می‌شود؛ رزمندگان دفاع مقدس بر روی همین پل بدرقه می‌شدند و ۱۴ شهید این روستا نیز بر روی همین پل مورد استقبال قرار گرفتند.

پل درودگاه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این آئین، جمعیت روستای درودگاه را بیشتر از برخی شهرها عنوان و اظهار کرد: مطالبه دیرینه مردم درودگاه احداث این پل بوده و امروز خوشحالیم که کار ارزشمند و بزرگی برای مردم این روستا و این بخش شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار بزرگ مرهون تلاش‌های جهادی مدیران استان بوشهر است که معاون عمرانی استاندار بوشهر در کمترین زمین این پروژه را به مناقصه و اجرا رساندند و مدیرکل راهداری استان و فرماندار دشتستان نیز به جد با حمایت‌های بی دریغ استاندار بوشهر پیگیر این کار بودند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان خدمتگزار مردم و کسی که افتخارم نوکری مردم این شهرستان است از کسانی که برای اجرای این پروژه تلاش کردند تقدیر می‌کنم و باید تلاش کنیم که این طرح مهم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

رضایی با تقدیر از حضور مردم روستای درودگاه در این مراسم بیان کرد: فرماندهانی از همین منطقه در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را بر عهده داشتند و در این بخش ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که بیانگر نقش مردم در دفاع مقدس است.

مردم دوردگاه اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند

استاندار بوشهر نیز در این آیین اظهار کرد: مردم این منطقه اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد رشادت‌ها و شجاعت مردم بودیم و مردم از انقلاب و نظام به دفاع پرداختند.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به اینکه امام خمینی به پشتوانه مردم انقلاب را به پیروزی رساند و یک حکومت مردمی تشکیل داد اضافه کرد: این نظام متعلق به مردم است و هر کاری را باید به کمک و همراهی مردم پیش ببریم. این کارها از جنگ سخت‌تر نیست.

وی تصریح کرد: شما مردم پیشکسوتان جهاد و شجاعت هستید و ثروت این کشور شما مردم هستید و این انقلاب و حکومت متعلق به شما است و افتخار می‌کنیم که بتوانیم نوکری شما را بکنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تفکر بسیجی می‌تواند کارهای باقی مانده از ۱۰ سال پیش را در ۴۰ روز انجام دهد، افزود: کار بزرگی در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است. وعده‌های خداوند حق است و شاهد تحقق وعده‌های خداوند هستیم.

محمدی‌زاده با بیان اینکه از دشمنان با موفقیت عبور می‌کنیم تصریح کرد: امید داریم که کارهای بهتری در این منطقه شاهد باشیم و از تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها برای منافع مردم حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، طول پل جدید ۱۶۴ متر و عرض آن  هشت متر شامل هفت متر سواره رو  و نیم مترپیاده رو در طرفین است و دارای ۶ دهانه ۲۰ متری بعلاوه پنج دهانه باکسی است.