اولین سفر دریایی بوشهر- دوحه
اولین سفر دریایی بوشهر- دوحه

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با در نظر گرفتن مقدمات لازم، تا پایان مهر اولین سفر دریایی از بوشهر به دوحه انجام شود.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی‌نسب افزود: به منظور فعالیت هرچه بهتر برای پشتیبانی از جام جهانی قطر، زیرساخت‌های دریایی مناسب را در بندر بوشهر تامین می‌کنیم و در حوزه شناور‌ها علاقه‌مند به فعالیت حداکثری بخش خصوصی هستیم.
 وی ادامه داد: بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی بوشهر تا پایان مرداد و بخش خشکی آن هم شامل سالن مسافری تا پایان مهر امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اسکله LNG و هتل ۵ ستاره کنگان هم یکی از گزینه‌های پیش‌رو و در دست بررسی است تا شاهد جابه‌جایی مسافران از آن طریق به بندر دوحه باشیم.
وی افزود: برخی از فعالان اقتصادی قصد دارند کشتی‌های خارجی را به صورت دربست اجاره کنند تا در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در خط کشتیرانی بوشهر-دوحه مسافر جابه‌جا کنند.
شکیبی نسب ادامه داد: شناور‌های رو-رو پسنجر از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و در حال آماده کردن مقدمات برای تردد یکی از این شناور‌ها در طول دوران برگزاری جام جهانی فوتبال در مسیر بوشهر- قطر هستیم.
به گفته وی، بر اساس توافق میان مدیر عامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با کشور قطر، همزمان از ظرفیت شناور‌های سنتی به منظور صادرات و جابه‌جایی مواد غذایی به قطر استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تنها مساله در مورد جابه‌جایی مواد غذایی از طریق شناور‌های سنتی مربوط به قرنطینه نباتی و استاندارد است و با لحاظ این موارد مشکلی وجود نخواهد داشت و در حال حاضر بندر الرویس آماده پذیرش بوده و فقط بحث قرنطینه و استاندارد مطرح است.
وی گفت: سعی خواهیم کرد بهترین همکاری را با کشور دوست و همسایه خود یعنی قطر داشته باشیم و در عین حال به بهترین شکل ممکن از فرصت اقتصادی برای کشور استفاده کنیم.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما