توقیف شناور خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
توقیف شناور خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

ندای استان:رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یک فروند شناور خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را در خلیج فارس توقیف کردند.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: رزمندگان این منطقه یک فروند شناور خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را  در شمال خلیج فارس توقیف و به سمت بوشهر هدایت کردند.

۸ خدمه‌ این شناور که خارجی هستند دستگیر و به اسکله‌ بوشهر هدایت شده‌اند که برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل می‌شوند.

۵ فروند لنج نیز که قصد داشتند به این شناور خارجی سوخت برسانند، بازرسی شدند و مدارک آن‌ها برای بررسی بیشتر و تکمیل تحقیقات ضبط شد.

منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرده است که مبارزه با قاچاق به‌ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم نیروی دریایی سپاه است که به منظور حمایت از تولید ملی و پویایی اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.

نیرو‌های عملیاتی نیروی دریایی با تمام توان در سراسر سواحل دریایی با قاچاق سازمان یافته به‌ویژه قاچاق سوخت قاطعانه برخورد می‌کند.

در این گزارش آمده است، سواحل نیلگون خلیج فارس و آب‌های پیرامون آن به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.

۲۶ فروردین هم ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق با تلاش منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از یک کشتی در خلیج فارس کشف شده بود.