کلاهبرداری به بهانه پرداخت نذر
کلاهبرداری به بهانه پرداخت نذر

ندای استان:این مقام انتظامی از مردم خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند.

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی از کاربران فضای مجازی خواست برای کمک به نیازمندان به مؤسسات خیریه شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام‌ها و درگاه‌های جعلی را نخورند.

او افزود: مردم از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس برای نذور خودداری کنند و توجه داشته باشند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد. درگاه پرداخت بانکی به نشانی https:‎//www.shaparak.ir باید باشد و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمین سایبری با سوء استفاده از اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه مردم، صفحات و درگاه‌های جعلی با مشخصات ظاهری مشابه نهاد‌هایی مانند کمیته‌امداد و بهزیستی را طراحی و به این صورت اطلاعات حساب کاربران کمک کننده را کپی می‌کنند و  موجودی حسابشان را به‌سرقت می‌برند.

قاسمی ادامه داد: برای واریز مبلغ نذور به حساب این نهادها، نشانی درگاه آن‌ها را در قسمت نوشتن نشانی وارد کنند و از رفتن و باز کردن لینک‌هایی که در درگاه‍‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ  شده خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از مردم خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند و آن‌ها را به کار ببندند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، اطلاع دهند.