۱۴ طرح آموزش و پرورش در بوشهر افتتاح شد
۱۴ طرح آموزش و پرورش در بوشهر افتتاح شد

ندای استان:همزمان با هشتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر سه شنبه درآیینی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرآموزش و پرورش به طور همزمان ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور افتتاح شد که از این شمار ۱۴ پروژه مربوط به استان بوشهر است.

به گزارش ندای استان، معاون فنی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: این تعداد پروژه شامل ۱۲ مدرسه و ۲ سالن چند منظوره و ورزشی است که با ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این استان احداث شده است.

داریوش کوثری افزود: با افتتاح این پروژه‌های آموزشی ۸۰ کلاس درس با زیربنای ۱۴هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا، ۲هزار و ۸۹۷ متر طول دیوارکشی و یک میلیون ۵۶۶هزار و ۶۴۶ مترمربع محوطه سازی به فضای آموزشی استان اضافه شده است.

کوثری اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های افتتاحی سهم شهرهای بوشهر، عالیشهر، کنگان و خورموج  هر کدام یک مدرسه و هشت مدرسه نیز در روستاهای شوری و بنجو تنگستان، گشی شهرستان دیر، بابامبارکی شهرستان جم، کردوان رئیسی و گنخک شهرستان دشتی است.

وی یادآورشد: ۲ سالن ورزشی نیز در شهرهای جم و سیراف به ترتیب با ۵۰ و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره‌‎برداری قرار می‎‌گیرد.

کوثری گفت: با وجود احداث، نوسازی و مقاوم سازی یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان بوشهر اما هنوز ۷۰۰ کلاس درس تخریبی دیگر در این استان وجود دارد که نوسازی آنها نیازمند همت و مشارکت خیران مدرسه ساز است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد از نوسازی این کلاس‌های درس تخریبی با همت خیران مدرسه ساز انجام  و تحویل آموزش و پرورش شده است.

کوثری با اشاره به اینکه استان بوشهر از لحاظ سرانه، فضای استاندارد آموزشی و تراکم دانش آموزی جزو استان‌های اول کشور است، یادآور شد: در زمان حاضر هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس فعال در این استان وجود دارد.

در زمان حاضر ۲۳۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.