سرمایه گذاری ۱۸۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری بوشهر
سرمایه گذاری ۱۸۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری بوشهر

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به میزان یکهزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در بخش تاسیسات زیرساختی گردشگری این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ندای استان،محمد حسین ارسطوزاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده بخش زیادی از سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر امسال و سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری ۸۰ درصد به ظرفیت‌ اقامتگاهی استان بوشهر افزوده می‌شود.

ارسطو زاده بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ظرفیت اقامتی استان بوشهر از سه هزار و ۷۰۰ تخت به ۶هزار و ۱۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های گردشگری این استان و استقبال گردشگران بویژه در نیمه دوم سال هنوز هم ظرفیت‌های ایجاد شده جوابگوی نیاز گردشگران نیست.

ارسطو زاده اظهار کرد: با توجه به تسهیلات ارائه شده انتظار می‌رود سرمایه گذاران بیشتری در استان بوشهر در بخش تقویت زیرساخت‌های گردشگری ورود کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی گفت: هرچند برنامه ریزی برای انجام سفرهای نوروزی منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است اما با توجه به بهبود نسبی شرایط انتظار می‌رود بعد از ۲ سال نوروز خوبی در پیش داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس با توجه به اینکه گردشگری یک امر فرابخشی است تلاش می‌شود با استفاده از توان همه دستگاه‌ها، نهادهای دولتی، بخش خصوصی و انجمن‌های مردم نهاد شرایط لازم برای حضور مسافران در این استان فراهم شود.

وی گفت: به طور یقین حضور گردشگران باعث شور و نشاط اجتماعی و برکات اقتصادی زیادی برای این استان و بویژه بخش گردشگری که ۲ سال در رنج، غذاب و مضیقه قرار داشته اند، دارد.

ارسطو زاده اظهار کرد: تدوین و طراحی رویدادها و برنامه‌های فرهنگی در قالب معرفی میراث ناملموس استان بوشهر با حضور گروه‌های فرهنگی و بومی در قالب جشنواره‌های غذا، موسیقی آیینی و هفته های فرهنگی برای نوزوز امسال تعریف شده است.