مصوبه ۲ میلیاردی برای شاهین/ تعلیق افزایش جریمه حذف پارکینگ
مصوبه ۲ میلیاردی برای شاهین/ تعلیق افزایش جریمه حذف پارکینگ

ندای استان:شهرداری بوشهر ۲ میلیارد تومان در اختیار تیم شاهین قرار می دهد تا قبل از واگذاری امتیاز آن، امکان فعالیتش فراهم باشد.

به گزارش ندای استان،در نشست علنی شورای شهر بوشهر، اعضا با لایحه شهرداری برای فراخوان واگذاری امتیاز تیم شاهین شهرداری بدون هیچگونه شرایطی موافقت کرده و علاوه بر آن با توافق شهردار و اعضای شورا مقرر شد ۲ میلیارد تومان از محل متمم سالجاری به این تیم اختصاص یابد تا زمان واگذاری امتیاز، امکان فعالیت در لیگ فراهم باشد.

پورکبگانی رییس شورای شهر گفت: با این کمک ۲ میلیارد تومانی، دیگر شهرداری هیچگونه تعهدی در قبال تیم شاهین ندارد، ضمن اینکه فراخوان قبلی امتیاز تیم با قیمت کارشناسی ۱۷٫۹۰۰ میلیارد تومان به دلیل شرایطی که داشت، متقاضی برای آن نبود و بی نتیجه ماند؛ از این رو شورا با تصویب لایحه شهرداری، مقرر کرد که واگذاری امتیاز تیم بدون شرایط انجام شود.

در همین حال حیدری شهردار بوشهر نیز گفت: تیم شاهین از اموال شهرداری می باشد و اگر به آن کمک نکنیم، شرایط ناخوشایندی رخ می دهد که ارزش آن نیز شدیدا افت می کند، از این رو با گزینه مدیرعاملی باشگاه توافق کردیم که ۲ میلیارد توسط شهرداری کمک شود و او نیز متعهد گردیده مابقی هزینه تیم در لیگ یک را از طریق اسپانسر تامین کند.

پس از تصویب این لایحه، شهردار بوشهر در گفتگو با خلیج فارس گفت: حجت الله قاسمی از بازیکنان سابق شاهین بوشهر به زودی برای مدیریت جدید باشگاه منصوب خواهد شد، ضمن اینکه خوش بین هستیم با مصوبه امروز شورا، تیم بزرگ شاهین تعیین تکلیف شود.

افزایش جریمه حذف پارکینگ لغو شد

بخش دیگری از این نشست به ادامه مباحث جلسه قبل درباره افزایش هزینه شهرداری از جریمه حذف پارکینگ با حضور شهردار و معاونان مالی، شهرسازی و مدیر درآمد پرداخته شد.

در جمع بندی مباحث صورت گرفته، پورکبگانی رییس شورای شهر با بیان اینکه افزایش اخیر پیرامون این موضوع بدون هماهنگی شورای شهر صورت گرفته، گفت: با وجود مصوبه شورای شهر برای بخشودگی ۷۰ درصدی عوارض جهت کمک به صنعت ساختمان، افزایش چند برابری هزینه تامین پارکینگ برای ماههای پایانی سال بدسلیقگی شهرداری بوده و استناد کردن آن به نظریه کارشناسی دادگستری هم قابل قبول نیست، چرا که مبنای قیمت در این خصوص باید یکساله باشد.

نهایتا وی تاکید کرد: نظر شورا این است که افزایش رخ داده درباره هزینه تامین پارکینگ لغو و همانند روال قبل اقدام شود.

در پی اظهارات نوری معاون مالی اداری شهرداری که این افزایش براساس مصوبه شورای قبل بوده که در تعرفه درآمدی اعلام کرده تعیین هزینه تامین پارکینگ براساس نظر کارشناسی باشد و تاخیر صورت گرفته برای نرخ جدید از ناحیه کارشناس بوده و نه شهرداری، رییس شورا گفت: ما از شما می خواهیم طبق روال قبل در این خصوص اقدام کنید و مسئولیت آن هم موجه شورا خواهد بود.

همچنین در این جلسه شیوه نامه جدید شورای سرمایه گذاری شهرداری مصوب شد.