معاون استاندار : صادرات نخل به قطر متوقف شده است
معاون استاندار : صادرات نخل به قطر متوقف شده است

ندای استان:معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه پرورش، تولید و صادرات درختان نخل از بوشهر به استان‌های هم‌جوار و دیگر کشورها مرسوم است، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به مشکل کم‌آبی، کمتر این اتفاق می‌افتد و هم‌اکنون صادرات نخل به قطر با هماهنگی جهاد کشاورزی متوقف شده است.

به گزارش ندای استان،محمدتقی ایرانی در گفت‌وگو با میزان، درباره فروش نخل از استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: در شرایط عادی تولید نخل در استان بوشهر صورت می‌گیرد و بوشهر استان نخل خیزی است که سابقه کهنی در پرورش نخلستان‌ها در میان سایر استان‌های کشور دارد.
وی ادامه داد: از نظر ژنتیک و نوع نخل نیز، استان بوشهر دارای درختان نخل مرغوب است که نسبت به دیگر استان‌ها و دیگر کسور‌ها منحصر به فرد هستند لذا پرورش، تولید و صادرات آن به استان‌های همجوار و دیگر کشور‌ها مرسوم است و تحت نظر جهاد کشاورزی استان انجام می‌گیرد.
معاون سیاسی استاندار بوشهر عنوان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به کم آبی استان بوشهر کمتر این اتفاق می‌افتد و هم اکنون صادرات نخل به قطر با هماهنگی جهاد کشاورزی متوقف شده است و نخل‌هایی هم که  تاکنون صادر شده است، غیر مولد بوده و یا سنی از آن‌ها گذشته بوده است.
ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: پرورش، تکثیر و صادرات درختان نخل از استان بوشهر  به دیگر کشورها، منابع مالی خوبی برای کشور فراهم می‌کند.