گوجه بوشهر نیاز ۱۲ میلیون نفر را تامین می کند
گوجه بوشهر نیاز ۱۲ میلیون نفر را تامین می کند

ندای استان:حسین پور گفت:در استان بوشهر ۹۷۰۰ هکتار کشت زمستانه گوجه درشهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان، عسلویه و کنگان داریم که هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان‌های دشتستان و جم است.

به گزارش ندای استان،رضا حسین پور بیان کرد: در استان بوشهر ۲۲ هزار هکتار کشت سبزی و صیفی داریم که ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار آن به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود در مجموع ۶۰۰ هزار تن برداشت گوجه فرنگی سالانه باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان دشتی بیشترین سطح زیر کشت گوجه را در این استان دارد، افزود: در استان بوشهر ۹۷۰۰ هکتار کشت زمستانه گوجه درشهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان، عسلویه و کنگان داریم که هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان‌های دشتستان و جم است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است، این موضوع را یکی از مزیت‌های کشاورزی استان دانست و عنوان کرد: تولید این محصول به صورت تازه خوری است که علاوه تامین نیاز استان و کشور به کشور‌های دیگر هم صادر می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع ۲۵۰ هزار تن از ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشتی استان در طول سال به کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، روسیه و قطر صادر می‌شود.
حسین پور عنوان کرد: محصول تولیدی گوجه فرنگی استان بوشهر تامین کننده نیاز ۱۲ میلیون نفر در سال است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه هزار تن گوجه فرنگی از مزارع برداشت داریم، خاطرنشان کرد: برداشت محصول پاییزه از ابتدای آبان شروع و تا پایان این ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۸۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل گوجه برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با ورود گوجه برداشتی به بازار انتظار فروکش کردن قیمت‌ها را داریم هرچند با توجه به هزینه‌های تولید در مزارع، قیمت کنونی قیمت متعادلی است.
حسین پور با بیان اینکه امسال در میزان محصول برداشتی گوجه فرنگی افزایش خواهیم داشت افزود: علت آن تجربه بیشتر کشاورزان، کشت ارقام مناسب‌تر و مدیریت بهتر مزارع است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما