درآمد گمرک‌های استان بوشهر افزایش داشته است
درآمد گمرک‌های استان بوشهر افزایش داشته است

ندای استان:ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درآمد گمرک‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،بهروز قره‌‍بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر  روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشتی حامل ۳۱ هزار تن برنج هفته گذشته در گمرک بوشهر پهلوگیری کرد که با ارائه خدمات شبانه روزی گمرک بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر و انبار اختصاصی تحت کلید گمرک واقع در چغادک بخشی از کالا به انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی و بخشی نیز به انبار‌های گمرک منطقه ویژه اقتصادی ۲ منتقل شد تا تشریفات ترخیص قطعی آن صورت گیرد.

او عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار تن کالا از گمرک‎‌های این استان ترخیص شد که بیشترین حجم این کالا‌ها از گمرک بوشهر به ترتیب شامل عدس، چای، ذرت، روغن، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، لاستیک، لوازم کشاورزی و ملزومات پزشکی است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در باره صادرات از گمرک‌های استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون با احتساب میعانات گازی چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار از طریق این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۵۹ درصد افزایش داشته است.

قره‌‎بیگی گفت: همچنین در این مدت حدود ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۹ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار از گمرک‌های استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده‌ است.

او افزود: درآمد گمرک‌های استان بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳درصد افزایش داشته است.